"Mohli jsme to jako rada pouze přijmout. Je to tak poslední tečka za tímto megalomanským projektem, který byl kritizován řadou odborníků," řekl náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09).

Město se tak podle něj definitivně vydá směrem "humanizace magistrály". To podle Hudečka znamená, že například ubudou jízdní pruhy nebo přibudou křižovatky. Město má čtyři studie, z nichž vybere jednu a podle ní bude v budoucnu postupovat. Návrhy bude posuzovat komise složená z náměstků primátora a dopravních odborníků. "Ta stanoví finální podobu," řekl Hudeček.

Pražská magistrála
Po magistrále v centru města projede denně až 100 000 aut. Vybudována byla postupně v letech 1973 až 1980.

Za humanizaci celé magistrály od Spořilova po začátek Hlávkova mostu v Praze 7 dá podle Hudečka řádově jednotky miliard korun.

Nová zastávka nahradí chátrající nádraží

Radní v úterý rovněž rozhodli o přestavbě trati v úseku mezi hlavním a smíchovským nádražím. Ta by se měla rozšířit, u Výtoně by měla vzniknout nová zastávka a vedle stávajícího historického mostu by mohlo vyrůst nové přemostění.

Mezi Vyšehradem a hlavním nádražím by měla být trať zkapacitněna a měla by být zároveň tišší. Na Výtoni pak vznikne nová zastávka. "Je to slabá náplast na nefungující nádraží Vyšehrad, bohužel neexistuje možnost, jak ho otevřít," řekl Hudeček.

Dnes místo střešní krytiny částečně brání zatékání do secesního nádraží zelené plachty.

Vyšehradské nádraží obnoveno nebude

FOTO: Petr Janiš, Právo

Město společně se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) zároveň musí v případě zvýšení kapacity trati vyřešit problém s historickým železničním mostem z Podskalí na Smíchov. Most je dvojkolejný a město potřebuje koleje tři.

Pravděpodobně bude vedle něj postaven nový most. "Třetí kolej je potřeba, vlaky musí přejet Vltavu. Most je památkou, proto vedle bude postaven nový. Není to ideální řešení, ještě se to proto bude dál řešit," uvedl Hudeček.