Magistrát se podle ní obrátil na ministerstvo dopravy, aby s konkrétními podněty něco udělalo, zatím však stále čeká na zlepšení stavu. Lidé tak musejí zpravidla čekat přes snahu úředníků mnohem déle než dříve. „Snažíme se ale klienty odbavit podle pravidla čím dříve, tím lépe,“ dodala Králová.

Také situace na brněnském registru vozidel byla v pondělí na hony vzdálená normálnímu provozu před zavedením nového systému. Snad jediné, co se změnilo, byl přístup čekajících lidí. Místo naštvaných tváří a vzrušených hlasů, které zněly budovou před několika týdny, zůstala odevzdanost.

Po počátečním naštvání, potom naději, že se všechno za týden dva zlepší, už přišla opravdu apatie.mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára

„Po počátečním naštvání, potom naději, že se všechno za týden dva zlepší, už přišla opravdu apatie. Systém sice nepadá, ale nevykazuje ani žádné jevy zlepšení. Stále chybí obrovské množství údajů, formuláře nemají data a musí se tak ručně dopisovat. Jenže když má úředník dopisovat identifikační čísla, která mají třeba 15 číslic, je to pomalé a také se může stát, že se přepíše, a vznikají následné problémy,“ zhodnotil fungování registru mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Zatímco dříve bylo za den odbaveno na 400 lidí, v pondělí se výdejní automat na pořadové lístky zastavil na čísle 280.

Ani v Ostravě nefunguje registr tak, jak by měl. „Vypadá nám schengenský informační systém, údaje ze starého registru vykazují značnou chybovost. Řadu úkonů musí úředníci opakovat a stále platí, že systém se pohybuje na zhruba 70 procentech výkonnosti starého registru,“ uvedl mluvčí ostravského magistrátu Michal Bayer.

Od té doby, kdy začal registr vozidel jakž takž fungovat, se stav nemění. Ani k lepšímu, ani k horšímu.Jiří Marek, vedoucí odboru registru vozidel v Plzni

„Od té doby, kdy začal registr vozidel jakž takž fungovat, se stav nemění. Ani k lepšímu, ani k horšímu.“ Tak hodnotí situaci Jiří Marek, vedoucí odboru registru vozidel a řidičů plzeňského magistrátu. „Základní problém je, že stále nejsme připojeni na centrální evidenci obyvatel. Některá data tedy musíme do systému dopisovat ručně,“ upozornil Marek a dodal: „Občas chybí i údaje k některým vozidlům, je to případ od případu. Nějaká plošná revize nepřipadá v úvahu, máme tady v evidenci nějakých sto padesát tisíc vozidel. Bude trvat léta, než se všechny údaje postupně doplní.“

Situace u okének se už ale uklidnila. „S výpadkem, který nastal po zavedení nového systému, jsme se už vyrovnali, teď tady je běžný provoz,“ doplnil Marek.