„Na staveništi budou po přechodnou dobu pokračovat konzervační práce, jejichž účelem je zajistit, aby v důsledku přerušení prací nevznikly žádné ekonomické škody,“ řekla Právu mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

Při provedení nezbytných úprav spočívajících v konzervaci rozestavěné stavby bude podle Ledvinové ze strany stavebníka v maximální možné míře využita současná uzavřená smlouva o dílo.

„Bude snaha konzervovat stavbu prostřednictvím prací, které by byly provedeny i při standardní realizaci díla. I tak lze předpokládat, že náklady související s přerušením prací a konzervací stavby budou řádově ve výši miliónů korun,“ uvedla mluvčí. Celkovou částku však nechce předjímat, neboť rozsah prací a souvisejících nákladů závisí na délce přerušení stavebních prací.

Žaloba ekologů

Rozhodnutí krajského soudu se týká zhruba čtyřkilometrového úseku nedostavěné D8, na zbývající části autostrády se může dál stavět. Jenže stopka byla vystavena nejsložitějšímu úseku mezi tunelem Radejčín a mimoúrovňovou křižovatkou v Řehlovicích, kde se nový úsek napojí na již dokončené spojení mezi Teplicemi a Ústím nad Labem.

Mapa znázorňující chybějící úsek dálnice D8

Mapa znázorňující chybějící úsek dálnice D8

FOTO: Ředitelství silnic a dálnic

Výstavba křižovatky je přitom klíčová pro dokončení celého úseku přes České středohoří. Každý den zdržení oddálí termín zprovoznění dálnice, které je plánované na přelom let 2014 a 2015.

Ústecký krajský soud zrušil minulé úterý rozhodnutí krajského úřadu, který odmítl odvolání ekologů proti vydanému stavebnímu povolení na dostavbu zbývající části dálnice D8.

Žalobu na stavební povolení podala litoměřická Společnost ochránců životního prostředí kvůli nedostatečnému řízení EIA. Krajský úřad musí nově rozhodnout do dvou měsíců.

Úsek přes České středohoří je poslední, který zbývá na dálnici z Prahy dál do Německa postavit. Na dostavbu čeká asi 12,7 kilometru, z toho na necelých osmi se pracovalo už od roku 2007. Posledních asi pět kilometrů bylo do letošního jara netknutých.