Ten bude totiž během odstávky vypnutý, aby bylo možné převést stávající data do nové aplikace. Lidem tak nezbývá, než potřebné náležitosti vyřídit před, případně po tomto datu. A to i přesto, že některé úřady zůstanou běžně otevřené. „Není ale možné tam přijít, položit žádost a říct: ‘až to bude fungovat, tak mi to tam hoďte’,“ řekl Novinkám mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák.

Podle něj už resort vydal doporučení jednotlivým úřadům, aby se samy rozhodly, zda budou daná pracoviště v době odstávky v provozu či nikoliv. Vyzvalo je však, aby o případném uzavření přepážek veřejnost v dostatečném předstihu informovaly.

Nový systém má být jednodušší

Přestože ale pracoviště čeká desetidenní odstávka, i tak na nich bude zřejmě rušno. V době odstávky se tam bude dokončovat příprava na spuštění nového registru včetně školení zaměstnanců pro práci s novým systémem, za který ministerstvo zaplatilo 38 miliónů korun.

Ten se tak rozběhne až v sedm hodin ráno 9. července, kdy budou moci lidé opět dorazit se svými žádostmi. Nový systém by měl být přitom podle Nováka uživatelsky přijatelnější. „Bude to něco na způsob internetového bankovnictví,“ tvrdí mluvčí.

Důvodem ke změně je přitom končící smlouva s provozovatelem stávajícího systému. Ten je prý natolik zastaralý, že by nebylo možné rozšířit jej o nové funkce. „Nezvládal by například nově schválenou možnost přidělování registračních značek na přání,“ připomněl mluvčí novinku, kterou vláda schválila na konci května.