"Delší dobu sleduji zarputilost a důkladnost, s jakou paní Pošvářová přistupuje k posuzování dopravních staveb v České republice. Myslím, že by byla škoda jejích znalostí nevyužít. Proto jsem se rozhodl konzultovat s ní další kroky v případu zvlněné dálnice D47 a již včera jsem jí nabídl spolupráci,“ uvedl v pátek k angažování znalkyně René Poruba, který je pověřen řízením ŘSD.

Pošvářová poukázala na skutečnost, že na některých mostech úseku dálnice D47 masivně korodují  části ocelových konstrukcí, které by přitom měly mít antikorozní úpravu. Znalkyně vyslovila i obavu, že bez dalšího zásahu by mohla být ohrožena i statika těchto mostů. [celá zpráva]

Následně s ní její zaměstnavatel ukončil spolupráci. Podle ženy šlo o reakci na to, že se ozvala a poukázala na problém. [celá zpráva]

Použitá ocel je přitom dražší právě kvůli tomu, že má odolávat korozi, aniž by potřebovala nátěr.

Rezavějící konstrukce navíc nejsou jediným problémem této dálnice. ŘSD se již delší dobu pře se stavitelem o to, kdo je odpovědný za zvlnění komunikace a zda do jejího podloží patří například pneumatiky, které v něm byly při zkušebních sondách nalezeny.