Kvůli omezeným financím musí dopravní podnik hledat i další úspory. Zastavil proto rovněž některé marketingové projekty a nebude letos nakupovat nové autobusy.

Praha provoz metra a navazujících spojů prodloužila před komunálními volbami v září roku 2010. Metro na všech třech linkách od té doby jezdí v noci z pátku na sobotu a ze soboty na neděli o 50 až 60 minut déle, poslední souprava tak na trasu vyjíždí až kolem 01:00 v noci.

Dopravnímu podniku chybí 700 miliónů

Náměstek primátora Josef Nosek (ODS), který návrh radě předložil, už v pondělí po jednání finančního výboru uvedl, že omezení provozu přinese letos úsporu 40 miliónů korun. Další omezení by znamenalo prodloužení intervalů u některých spojů a odstranění duplicitních a nevyužívaných spojů.

Ani tak ale nebudou úspory dostatečně velké. Pražskému dopravnímu podniku totiž letos na provoz chybí kolem 700 miliónů korun, o které mu město snížilo dotaci v rámci plošných pětiprocentních škrtů. Podnik nemá dost peněz ani na investice. Od města dostane pouze peníze na výstavbu prodloužení metra A z Dejvické do Motola. Na nákup tramvají 15T Forcity si podnik půjčí formou směnky maximálně čtyři miliardy korun. Podnik začal také prověřovat smlouvy s těmi dodavateli, jejichž jméno bylo v médiích spojováno s podezřelými kontrakty.

Pražský dopravní podnik je největší městskou firmou, na provoz letos od města dostal 10,243 miliardy korun. Podle některých médií uzavřel podnik v minulosti několik nevýhodných smluv, prostřednictvím kterých mohly být z podniku vyváděny peníze.