Jaké má nadace zatím výsledky a jak splňuje záměr, s nímž jste do projektu šel?

Podnětů přichází spousta. Snažíme se na nich spolupracovat se všemi občanskými iniciativami, které proti tomuto zlu – korupci – něco dělají. Moje motivace zůstává stejná. Není mi jedno, že žiju v zemi, která má velký potenciál, ale promrhává jej.

Lidé přece nemůžou na každém kroku vidět, že se krade, protože je to totálně demotivuje, generuje to obrovskou frustraci a kromě toho je to strašně drahé. Odhady hovoří zhruba o stu rozkradených miliardách ročně, které pak chybí v rozpočtu, a zbytečně se zadlužujeme. Zkrátka nestačí mi, že mám úspěšnou firmu, ale chtěl bych mít pocit, že žiju v zemi, která se rozvíjí, a ne projídá a rozkrádá.

V poslední době vyvolala rozporuplné reakce informace o podpoře vaší nadace kontroverzním velkopodnikatelem Andrejem Babišem. Co si od spojení s ním slibujete a jak konkrétně by mělo vypadat?

O přístupu našeho protikorupčního fondu k aktivitám pana Babiše budeme jednat v pondělí. Pokud jeho úsilí proti korupci povede ke konkrétním výsledkům, tak mu budu osobně fandit a to je asi tak všechno, co bych k tomu v této chvíli řekl. Fandím každému, kdo chce bránit všudypřítomné zlodějině, jednou je nutné začít.

Kandidoval jste neúspěšně do Senátu v roce 2008. Máte pořád politické ambice?

Kandidoval jsem jako nestraník za pravicovou ODS, která je dnes razantně spojována s korupcí. Jsem ale jednoznačně přesvědčen, že stejně je zkorumpována levice. Dnes je pro mě politika uzavřená kapitola a neuvažuju o ní.

Pivovar s přídomkem rodinný oslavil minulý měsíc 20. výročí, což je příležitost k bilancování. Jak uplynulé období hodnotíte?

Prvotní naše sny byly poměrně jednoduché – chtěli jsme dělat nejlepší možné pivo a mít obdivovanou a uznávanou značku. Prvních deset let byla ale bitva o přežití. Museli jsme splácet obrovský úvěr, úroky a hodně šetřit. Nakupovali jsme například použitá zařízení za zlomek jejich původní ceny. Konkurence na tom byla celkově proklatě lépe než my.

Jak vidíte vaši firmu v budoucnu? Kam se bude ubírat v nejbližších letech?

V prvé řadě je snaha udělat ze značky Bernard značku kultovní. Základem je mít skvělé pivo. Pak si můžeme dovolit inovovat, například hrát si se speciály. Teď naposledy jde o pivo uvařené k 20. výročí naší značky tzv. „dvacítka“.