Z dálnicie D11 zbývá dokončit několik kilometrů před Hradcem Králové. Stavba byla blokována spory o pozemky. Královéhradecký kraj by chtěl, aby dálnice v budoucnu vedla až k hranici s Polskem.

"Navýšení rozpočtu umožní v příštím roce financovat zásadní naplánované stavby. To je pro rok 2012 dobrá zpráva," uvedl Dobeš.

S prezidentem se Dobeš podle svých slov shodl na tom, že omezení výstavby dopravní infrastruktury by se později projevilo výpadkem na příjmové stránce státního rozpočtu.

Musí přijít i úspory

Dobeš původně požadoval navýšení rozpočtu fondu dopravy ve výši 37 miliard o 8,8 miliardy korun, přičemž navíc získal necelou polovinu. Další prostředky chce získat úsporami při výkupech pozemků pro dopravní stavby a při samotném zadávání zakázek. Využívání expertních posudků, systému kvality nebo internetových aukcí spolu s dalšími úspornými opatřeními může podle Dobeše zredukovat ceny zakázek o šest až deset procent.

Úsporná opatření mají pomoci snížit částku z evropských fondů, kterou bude muset Česko vrátit kvůli nerealizování některých staveb. Po navýšení rozpočtu fondu o čtyři miliardy by mělo vrátit kolem deseti až 12 miliard. Pokud by k navýšení nedošlo, bylo by to 36 miliard Kč.