Prázdné nádrže o hmotnosti 25 tun přepravili jako nadměrný náklad z Německa nejprve po Rýnu a poté po Dunaji do Bratislavy a odtud pak po silnici do Brna. Poslední úsek už v ulicích Brna absolvovaly tahače v noci na pátek i v protisměrech, a nakonec musela být před samotným areálem Starobrna zvednuta i trolejová vedení.

Tanky se musely nejprve dostat přes pivovarskou zeď.

Tanky se musely nejprve dostat přes pivovarskou zeď.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Samotné stavění na předem přesně vyrobenou betonovou desku s kruhovým otvorem bylo až překvapivě rychlé.

Pivovarské tanky nad Brnem

Pivovarské tanky nad Brnem

FOTO: Miroslav Homola, Právo

„Do cylindrokonických tanků se po zkvašení spodními pivovarskými kvasnicemi přivádí zchlazená a provzdušněná mladina. Při jejím hlavním kvašení se mění cukry na alkohol a CO2,“ vysvětlil použití tanků vrchní sládek pivovaru Tomáš Pluháček.

Ještě se trefit na betonovou desku s vyměřeným kruhovým půdorysem

Ještě se trefit na betonovou desku s vyměřeným kruhovým půdorysem.

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Tanky po upevnění projdou náročnými zkouškami tlaku a těsnosti a do provozu budou uvedeny 15. července. Starobrno dosud používá 20 těchto obřích tanků.

Precizní práce jeřábníků

Precizní práce jeřábníků

FOTO: Miroslav Homola, Právo

Nejnapínavější část koncertu

Nejnapínavější část koncertu

FOTO: Miroslav Homola, Právo

A může se začít s kvašením.

FOTO: Miroslav Homola, Právo