Praha mimo jiné změnila kritéria pro uchazeče. V původním zadání například bylo uvedeno, kolik nákladních automobilů či lodí musí mít zhotovitel stavby k dispozici. Tato podmínka nyní padla a město pouze požaduje, aby měla vítězná firma zajištěno místo pro výkopový materiál. Termín podání přihlášek je do 9. května.

Čistička na Císařském ostrově se stala i politickou záležitostí. Původní výběrové řízení provázela řada nejasností. Částečně je poodkryla kauza bývalého ministra životního prostředí Drobila (ODS). Její oznamovatel, bývalý šéf Státního fondu životního prostředí Libor Michálek tvrdil, že mu bylo z různých zdrojů sděleno, že tendr na čističku je o miliardy korun předražený. Výhrady měla i magistrátní opozice. [celá zpráva]

Chyby v tendru uznal i primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Město se nakonec rozhodlo tendr nerušit, ale přepracovat. [celá zpráva]

Praha si od zjednodušení kvalifikačních podmínek slibuje, že se do tendru bude moci přihlásit co nejvíce uchazečů. Chce se tak vyhnout dřívějšímu podezření, že je tendr vypsán účelově.

Miliardy na likvidaci kalů

Současný tendr zajistí výstavbu nové čistírny, která vznikne vedle té stávající na pražském Císařském ostrově. V další fázi by měla být opravena stará čistírna a nakonec musí město vyřešit, jak bude likvidovat kaly, které čištěním vody vznikají.

Náklady na novou a starou čistírnu a na přítokové potrubí se podle pražského magistrátu vyšplhají na 9,2 miliardy korun. Další miliardy bude stát likvidace kalů. Podle magistrátu ale není možné tuto cenu zatím odhadnout.