"Z plánované konečné stanice trasy D Depo Písnice by mohla trať pokračovat například do stále hustěji osídlených středočeských obcí, například do Vestce nebo Jesenice," řekl David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která má plánování linky D na starosti.

Do středních Čech by trasa metra zřejmě nevedla tunely, ale po povrchu. Charakterem by tak spíše připomínala příměstskou tramvaj.

Metroprojekt i dopravní podnik upozorňují, že zatím jde pouze o úvahy. "Tuto možnost jsme probírali, ale zatím jako futuristickou vizi. Hodně záleží například na hustotě osídlení v této oblasti," uvedl generální ředitel dopravního podniku Martin Dvořák.

Myšlenkou se zaobírá i pražský magistrát. "Projekt metra D opravdu počítá s dalším pokračováním za Písnici. Financovat by ho však měl Středočeský kraj a obce," řekl pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner.

Projekt metra D zatím počítá s trasou, která povede ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice. První úsek se má podle plánů začít stavět v roce 2014. Celá téměř jedenáctikilometrová linka, na níž budou jezdit soupravy bez řidiče, by měla být dokončena v roce 2024.