Přes čtyři pětiny oslovených míní, že bohatším řidičům nečiní nynější maximální výše pokut žádné problémy, čehož podle těchto respondentů ve vztahu k dopravním předpisům zneužívají.

Internetový průzkum, který společnost Sanep uskutečnila na přelomu srpna a září, prý dále ukázal, že většina se domnívá, že vyšší pokuty by mohly majitele luxusních vozů přimět k většímu respektování dopravních předpisů.

Mírně nadpoloviční většina veřejnosti je přesvědčena o tom, že není spravedlivé, pokud musí za stejný dopravní přestupek zaplatit méně majetný řidič stejně vysokou pokutu jako majitel luxusního vozu.

Pro 48,8 procenta lidí nepředstavuje problém ani případná možnost policie nahlížet do majetkových poměrů provinilých řidičů. Proti je 41,1 procenta oslovených. Podle agentury se 45,2 procenta účastníků výzkumu nedomnívá, že by stanovením výše pokut dle majetkových poměrů řidiče byla narušena ústavou daná rovnost lidí před zákonem. Opačný názor má necelých 40 procent lidí.

S nápadem rozlišovat výši udílených pokut podle příjmu řidiče přišel Bárta nedávno. Premiér Petr Nečas (ODS) ale považuje návrh za nesmyslný.

Dopravní policii se myšlenka naopak zamlouvá - tvrdí, že řidiče v drahých vozech nízké pokuty neodradí od páchání dopravních přestupků. Podle šéfa dopravních policistů Leoše Tržila to souvisí s pocitem, že řidiči jedou v silném a bezpečném autě, takže si mohou dovolit cokoliv.