Hlavní obsah

Trasu metra do Motola postaví Metrostav a Hochtief CZ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Tendr na prodloužení pražského metra z Dejvic do Motola vyhrálo sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ. Informoval o tom v pondělí mluvčí pražského dopravního podniku Ondřej Pečený. Metrostav se k tomu zatím odmítl vyjádřit, jelikož ostatní účastníci výběrového řízení se mohou odvolat.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Konečná trasy A by během několika let měla být v Motole

Článek

Celkové náklady na prodloužení linky A mají činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard má tvořit dotace z evropských fondů. Zbytek uhradí magistrát hlavního města.

O vítězi se podle Pečeného rozhodlo už před dvěma týdny. "Čekáme, až uplynou zákonné lhůty, ve kterých se mohou ostatní firmy odvolat," poznamenal Pečený. Teprve pak, pokud se tedy nikdo z účastníků tendru neodvolá, je možné podepsat smlouvu. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL SŽ a Strabag.

Inflace může výdaje zdvojnásobit

Výstavbu trasy schválilo městské zastupitelství v květnu, rozhodlo tehdy investovat do projektu během šesti let 10,7 miliardy korun. Město ale bude muset počítat také s inflací, s jejím zohledněním by se náklady mohly vyšplhat až na 21,6 miliardy korun. Dalších 1,735 miliardy korun si vyžádá obnova vozů.

Trasa A se podle předchozích informací měla začít prodlužovat letos v prosinci. "Cílem je zlepšení dopravní obsluhy Prahy 6 přímým napojením na trasu metra, odlehčení Vítězného náměstí a přilehlé části Prahy 6 od autobusové dopravy a zkvalitnění dopravní dostupnosti nemocnice Motol," uvedl v květnu mluvčí magistrátu Jiří Wolf.

Prodloužení metra je rozděleno do tří etap. Celkem by mělo být vybudováno 12,9 kilometru trasy. První část bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek bude zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám