„První vlak z Mostů na Čadcu projel v 7.13,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla s tím, že vše proběhlo v pořádku.  Dál budou vlaky pokračovat podle stanoveného jízdního řádu. Vlaky zatím tahají dieselové lokomotivy, protože zavalení tunelu způsobilo i poškození dvou stožárů zesilovacího vedení. Toto vedení nahradí kabel nad tratí. 

Podle regionální mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové zatím vlaky jezdí rychlostí 20 kilometrů za hodinu a provoz to výrazně nezpožďuje. „Před zastavením provozu zde vlaky jezdily rychlostí 50 kilometrů za hodinu, takže rozdíl není tak výrazný,“ řekla Právu Šubová. Sníženou rychlostí podle ní vzniká zpoždění mezi třemi až čtyřmi minutami.

„Doprava zatím probíhá pomocí nezávislé trakce, takže před tunelem se k  vlakové soupravě připojuje dieselová lokomotiva a za ním se zase vypřahá,“ vysvětlila Šubová. Tím vzniká další zpoždění, které se celkově pohybuje okolo 20 minut.

Okolo 19. hodiny na trať vyjedou také nákladní vlaky. Pokud vše půjde bez problémů, měla by být doprava s elektrickým napájením obnovena ve středu. 

Vlaky jezdí v těsném sousedství zříceného tunelu. Ten razí společnost Subterra. Ve dvou různých dnech se postupně propadl asi 80 metrů dlouhý úsek stavby. Na povrchu vznikl kráter o rozloze přesahující sedm tisíc metrů čtverečních. Kráter začala firma po zastavení vlakového provozu koncem minulého týdne zavážet.

Stavba tunelu začala předloni v říjnu. Stavební firmě vznikla škoda, která půjde do desítek miliónů korun. Škody vznikly i firmě ČEZ, které se propadly stožáry vysokého napětí. Mimořádná událost navíc poškodila veřejný vodovod. Událost vyšetřuje policie.

Viníkovi hrozí obvinění z trestného činu obecného ohrožení.