Článek
Automobily jedoucí po dálnici z i do Německa musí využívat vyznačené objízdné trasy po místních komunikacích. Dopravu zde řídí policie.
"Zatím nemáme hlášené žádné komplikace," uvedla mluvčí severočeské policie Ivana Baláková. Záchranáři si pro cvičení vybrali den, kdy v Německu nesmí jezdit kamiony, proto nákladní automobily nejsou ani na objízdných trasách.
"Zatím nemáme hlášené žádné komplikace," uvedla mluvčí severočeské policie Ivana Baláková. Záchranáři si pro cvičení vybrali den, kdy v Německu nesmí jezdit kamiony, proto nákladní automobily nejsou ani na objízdných trasách.
Podle Mátla silničáři spolu se záchranáři zatím hlavní část cvičení připravují. Na dopoledne byly naplánovány testy všech bezpečnostních zařízení v tunelu. Ten je s 2031 metry nejdelším dálničním tunelem v ČR.
Odpoledne pak uvnitř tunelu za pomoci speciálního aerosolu založí řízený požár a během zásahu vše opět otestují v podmínkách, které se přibližují skutečné havárii v tunelu. Záchranáři se tak snaží nacvičit zásah při haváriích doprovázených požáry, které jsou známé třeba z dálničních tunelů v Alpách.