V dopise, který podepsali zástupci 12 odborových svazů, odboráři odmítají "dramatické krácení plateb za objednanou službu a pokračující prohlubování vnitřního dluhu podniku". To může podle nich zapříčinit snížení bezpečnosti provozu a snížení kvality služeb poskytovaných největším pražským dopravcem.

"Vyjadřujeme důrazný nesouhlas především s vaším postojem k financování objednaného rozsahu provozu v dopravním podniku," píšou odboráři Bémovi. K dofinancování dluhů v rozpočtu dopravního podniku dali odboráři Bémovi čas do 15. srpna před "přijetím mimořádných kroků". Ty zatím blíže nespecifikovali.

DP spolyká přes sedm miliard

Vedení města dopravnímu podniku pro letošní rok přidělilo na provoz 7,12 miliardy korun, což je asi o 120 milionů méně než pro rok 2008. V březnu Praha podniku navýšila neinvestiční dotaci o 37 milionů korun na zajištění náhradní autobusové dopravy při výstavbě městského okruhu. Opoziční zastupitelé tvrdí, že to ale firmě nebude stačit. Rovněž podle zprávy o hospodaření firmy je možné očekávat, že pokud nebude podniku navýšena neinvestiční dotace, mohla by jeho roční ztráta dosáhnout až 1,95 miliardy korun.

Na investice dostal podnik na letošek 1,99 miliardy korun, údajně nejméně za posledních deset let. Téměř 400 milionů korun na investice dostane podnik z evropských fondů a další 1,2 miliardy mu město dalo z přebytku z loňského roku na nákup nových tramvají a autobusů.

Bém chtěl odvolat ředitele Dvořáka

Ekonomická situace dopravního podniku byla údajně také důvodem, proč v červnu rezignoval ekonomický ředitel podniku Ivo Štika. Podle neoficiálních informací nechtěl nést odpovědnost za stav, kdy se dopravní podnik musí kvůli nedostatečným dotacím od města zadlužovat.

Bém se ale domnívá, že podnik s dotacemi špatně hospodaří. Proto na červnovém jednání městské rady předložil návrh na odvolání generálního ředitele podniku Martina Dvořáka. Nakonec ale svůj návrh stáhl.