Vyhláška z poloviny roku 2006 stanovila, že přes tramvajovou trať může vést přechod pro chodce pouze tam, kde jsou semafory. V Praze vede přes tramvajové pásy více než 700 přechodů, předpis by se týkal více než 300 z nich. Na splnění podmínek vyhlášky měly obce půldruhého roku.

Pracovníci TSK začali na žádost magistrátu a některých městských částí rušit přechody na začátku května. To způsobilo zmatek. TSK celkem z pražských silnic smazala 79 přechodů. Poté, co se zvedla vlna kritiky občanských sdružení a městských částí, magistrát rušení zastavil.

S rušením přechodů nesouhlasí pražské městské části i některá sdružení. Radnice se obávají o životy chodců, kteří jsou naučeni přecházet v místech, odkud "zebry" ze dne na den zmizely. Národní rada lidí se zdravotním postižením (NRZP) zase upozornila na to, že dělníci vyfrézovali pouze značení přechodu, nikoli však naváděcí systém pro nevidomé upozorňující na přechod. Nevidomý člověk tak nemůže poznat, že přechod byl zrušen.

Nová dohoda s ministerstvem dopravy

"Dohodli jsme další kroky, po chvíli přešlapování se to začalo posouvat dopředu," uvedl k dohodě o obnově přechodů Miroslav Rajchart z odboru dopravy pražského magistrátu. "Neznamená to, že se vrátí všechny přechody, týká se to těch, které odpovídají platné legislativě," dodal Jakub Ptačinský z tiskového oddělení ministerstva dopravy.

Podle Pivce se zástupci ministerstva dopravy, TSK a hlavního města dohodli na řešení. Ministerstvo dopravy zašle magistrátu stanovisko, ve kterém za tramvajový pás považuje pouze takový pás, který je vyvýšený, a nejezdí tedy po něm auta. Na těchto přechodech "zebry" nebudou moci být. Takových míst bude podle něj asi 60 a u nich chce TSK místo přechodů namalovat nápisy, které na tramvaje upozorní.

Jako druhý krok ministerstvo podle Pivce přislíbilo urychleně vypracovat změnu vyhlášky, platit by mohla začít za tři až čtyři měsíce. Nová vyhláška má mít jednodušší formulace.