Tunel by měl být dlouhý 135 metrů a měl by sloužit jak tramvajové, tak silniční dopravě.  Zatím však není jasné, kdy by mohla být stavba hotová.

Nyní musí davy turistů proudící z Karlova mostu do stejnojmenné ulice či opačně překonávat právě Křižovnickou ulici. Ta je vedle Malostranského náměstí jedinou rušnou komunikací na takzvané Královské cestě vedoucí od Prašné brány ke katedrále sv. Víta na Pražském hradě. Křižovnickou vedle hustou automobilové dopravy jezdí i dvě tramvajové linky.

Pohled z Křižovnické ulice.

Vizualizace pohled z Křižovnické ulice.
FOTO: www.izdoprava.cz

O změně dopravního režimu v oblasti Křižovnické jednal v březnu pražský primátor Pavel Bém v souvislosti s rekonstrukcí Klementina s ministerm kultury Václavem Jehličkou.

"Je to věc, která již byla v obecnější rovině diskutována kdysi a příležitostně se periodicky vynořuje znovu jako tunelové vedení příbřežní komunikace. Karlovy lázně tvoří tradiční a nepříjemné úzké hrdlo pro dopravu, a i když počítáme s tím, že problém z velké části vyřeší komunikační okruhy a následná administrativní omezení dopravy v centru, je projekt nadále zajímavý. Pokud bychom povrchovou dopravu v oblasti Křížovnické ulice, náměstí a Karlových lázní dostali pod úroveň terénu, získáme nesmírně atraktivní veřejný prostor v nejexponovanější historické části města,“ uvedl na schůzce primátor.

 

FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Mapy.cz