Vlastníci rádia považují změnu jednoho písmene v názvu za obcházení zákona. Městský soud v Praze minulý týden předběžným opatřením přikázal firmě Mediaprint & Kapa, aby přestala distribuovat deník pod názvem Impuls. Deník na to reagoval změnou jednoho písmene v názvu a v pátek poprvé vyšel jako Inpuls.

Jednatel společnosti Londa Ivan Baťka upozornil, že list sice změnil název na titulní straně, nicméně v článcích i v tiráži nadále používá jméno Impuls. Baťka to označil za další pokračování nemorálních praktik a pohrdání českým právním systémem.

Zástupce šéfredaktora deníku Zdeněk Fekar ČTK k výhradám Londy řekl, že předběžné opatření směřuje proti distribuci deníku s názvem Impuls Mediaprintem, a nikoliv proti používání názvu Impuls uvnitř listu. Zástupci deníku navíc upozornili, že 16. září v jiném sporu, vedeném přímo proti vydavatelství Impuls ČR, rozhodl jiný soudce pražského Městského soudu naopak ve prospěch deníku. Zamítl totiž návrh Londy na předběžné opatření, které by Impulsu ČR zakázalo vydávat deník pod názvem Impuls.

Průzkum dokázal záměnu

Spor o jméno provází deník Impuls od jeho vzniku letos v květnu. Londa deník obviňuje, že zneužívá již zavedené značky rádia Impuls, které bylo v tuzemsku v prvním letošním pololetí druhou nejposlouchanější celoplošnou stanicí. Podle ředitele rádia Jiřího Hrabáka nedávný výzkum ukázal, že rádio Impuls si se stejnojmenným deníkem spojovalo téměř 40 procent dotázaných.

Společnost Londa nyní podle Baťky zašle dopis jak Mediaprintu, tak i dalšímu distributorovi Inpulsu, firmě PNS. V dopise chce upozornit na svou nespokojenost se změnou názvu deníku a na chystané právní kroky. Ty by podle zástupců Londy mohly zahrnovat například návrh na exekuci Mediaprintu, či trestní oznámení kvůli obcházení zákona.