"Kapitán letadla se k nouzovému přistání rozhodl přesně podle předpisů ihned poté, co kontrolní přístroje začaly signalizovat přetlak v kabině a závadu podvozku," řekl v úterý Právu viceprezident ČSA Václav Král. Bez ohledu na údaje přístrojů letoun přistál bez problémů, protože podvozek se vysunul. Do srbského hlavního města pak cestující v pondělí odpoledne pokračovali dalším letadlem ČSA, které kvůli nim mělo při letu z Budapešti do Prahy mimořádné mezipřistání v Bělehradě.

Boeing se v Budapešti podrobil důkladné prohlídce, a v úterý dopoledne se vrátil do Ruzyně. "Jeho odlet byl možný už dříve, ale posádka si musela v Budapešti odpočinout," informoval Král. A na dotaz Práva, co tedy bylo příčinou nesprávné signalizace, odpověděl: "Vadný kabel, který bude nutné v přístrojové desce vyměnit."

Poruchy letadel ČSA letošního roku
22. září vadný kabel v přístojové desce, letadlo letící do Bělehradu přistálo mimořádně v Budapešti
26. srpna narušená izolace, kouř v kabině, zrušen start letadla z milánského letiště Malpensa
23. července závada generátoru, charterový let na řecký ostrov Lefkada byl v polovině přerušen a stroj se vrátil zpět do Ruzyně

Za poslední dva měsíce je to už o třetí mimořádná událost, která se na palubách letadel ČSA udála. Chvíle napětí prožili cestující i 23. července, kdy Boeing 737-400 přerušil v polovině cesty charterový let na řecký ostrov Lefkada a vrátil se zpět do Ruzyně. Důvodem byla závada na jednom z generátorů, které napájejí proudem motory.

Kouř v kabině kvůli narušené izolaci byl zase příčinou, proč ČSA musely 26. srpna už při rolování zrušit start svého letadla z milánského letiště Malpensa na pravidelné lince do Prahy. Na palubě bylo 57 pasažérů a sedm členů posádky. "Všichni letadlo okamžitě opustili. Při evakuaci bylo použito nafukovacích skluzů," sdělil tehdy Právu ředitel vnějších vztahů ČSA Daniel Plovajko.