Jde o takzvané úsekové radary, kdy zařízení pořídí a uloží fotografie vozidla už ve chvíli, kdy řidič přijíždí na začátek měřeného úseku. Teprve na jeho konci při projetí pod druhou kamerou je ale zřejmé, zda řidič rychlost překročil.

Ústavní soud v Německu a Rakousku už používání takových radarů podle Novy zakázal.

"Protiústavnost je především v naprosté bezbřehosti, libovolnosti a neuvěřitelně rozsáhlém, volném a neupraveném zpracování dat, a to o slušných lidech, o těch, kteří nic neprovedli. Kdyby teď byla u Ústavního soudu žaloba, musí dojít k okamžitému zrušení této věci," řekl televizi poradce pro otevřenost veřejné správy Oldřich Kužílek.

"Považuji to za problém a je potřeba tento systém dostat pod kontrolu," uvedl ministr vnitra Ivan Langer.

Města si ale radary s takzvaným poměrovým měřením pochvalují, počet dopravních nehod v měřených úsecích klesl. Například v Praze je takových radarů 17, v Brně tři a ve Zlíně šest.