Podle psycholožky Marcely Slavíčkové je tato změna návratem do přirozeného bioenergetického prostoru a prospívá zdraví. Mimo jiné to znamená, že se ráno dříve rozední.

Jak se v Česku posouvaly hodiny

V českých zemích byl letní čas zaveden poprvé v době první světové války v letech 1915 a 1916. Vrátil se opět za druhé světové války v roce 1940 a trval až do roku 1949. Potřetí si Češi začali každoročně posouvat hodinky v roce 1979.

Až do roku 1995 trval letní čas šest měsíců, od roku 1996 se Česko připojilo ke zvyklostem Evropské unie a časový posun trvá sedm měsíců, tedy do konce října.

Mezinárodní vlaky na hodinu zastaví

Víkendový časový posun ovlivní nejen chod domácností, ale projeví se také v dopravě. V noci ze soboty na neděli se na českém území například na hodinu zastaví 12 mezinárodních vlaků. Zůstanou stát vždy v první stanici, ze které mají odjíždět podle jízdního řádu po druhé hodině ranní.

Mnohem komplikovanější to však podle mluvčího Českých drah Ondřeje Kubaly bývá při přechodu na letní čas, kdy vlaky nabírají zpoždění.

Rychlík Trasa Stanice čekání (odjezd podle SEČ)
R 200 Silesia Krakov - Praha Bohumín (2:10)
R 202 Chopin Vídeň - Varšava Bohumín (2:00)
R 203 Chopin Varšava - Vídeň Petrovice u Karviné (2:16)
R 208 Vltava Moskva - Praha Olomouc (2:34)
R 209 Vltava Praha - Moskva Ostrava Svinov (2:46)
R 225 Šírava Praha - Humenné Valašské Meziříčí (2:33)
R 374 Pannonia Bukurešť - Praha Brno (2:25)
R 375 Pannonia Praha - Bukurešť Tišnov (2:03)
R 376 Galileo Galilei Bratislava - Drážďany Pardubice (2:18)
R 377 Galileo Galilei Drážďany - Bratislava Pardubice (2:11)
R 420 Excelsior Košice - Cheb Česká Třebová (2:07)
R 421 Excelsior Cheb - Košice Zábřej na Moravě (2:19)
R Cassovia Praha - Košice zastaví na Slovensku
                                                                   zdroj: ČD