Stříbrošedý airbus má na sobě nápis Česká republika, lva na ocasním kýlu a státní vlajku, která se táhne po celé délce trupu. Posádku budou tvořit dva piloti. Nové letadlo nebude sloužit jen politikům, mělo by také přepravovat české vojáky do zahraničních misí.

Mluvčí 24. základny dopravního letectva Petr Šupitar se domnívá, že přibližně během měsíce by mohl airbus operovat v běžném provozu. Podle něj bude stroj parkovat na letištní ploše. Hangáry jsou pro ně příliš malé, rozpětí křídel je o něco větší než vjezd do budov.

Airbusy u takzvané vládní letky nahrazují ruské stroje Tu-154, které kromě pilotů potřebovaly i navigátora, telegrafistu a technika.

Jsou méně hlučné

Výhodou nových airbusů je mimo jiné to, že jsou méně hlučné než "túčka" a splňují také emisní limity. Dosavadní "túčka", která měla armáda pět a devět let, nesplňovala například normy hluku pro noční létání. Kvůli tomu se mimo jiné loni v říjnu zdržel návrat českých vojáků z Afghánistánu.

Vojenský letový park bývá nazýván vládní letka, protože ho používají vládní představitelé. O jeho urychlené obnově vláda rozhodla v roce 2005 po sérii poruch letadel při zahraničních cestách politiků, kvůli nimž se stroje musely vrátit, nebo nouzově přistát.