Článek
"Doba ukázala, že původní varianta není vhodným řešením," vysvětlil náhlou změnu mluvčí Správy Krkonošského národního parku (KRNAP) Radek Drahný. Spor o lanovku trvající v odborných i laických kruzích posledních dvacet let patrně vyřeší kompromis mezi zájmy ochrany přírody a komerčním využitím vrcholu Sněžky.
"Město Pec, které s návrhem souhlasí se vzdá skiareálu, načež Správa KRNAP povolí stavbu lanovky na vrchol. Dráha lanovky povede bez zničujících zásahů do okolní přírody ve stávající trase s přestupní stanicí na Růžové hoře," přiblížil Drahný. Náhradou za zmařený skiareál nabídli ochranáři pozemky pro rozšíření současných sjezdovek. "Otázku dalšího rozvoje sjezdového lyžování v Peci pod Sněžkou by řešila oblast Vlašských Bud," upřesnil mluvčí.
Životnost letos osmapadesátileté lanovky vyrobené podle švýcarské licence firmy Vonroll Transportou Chrudim, která přepravila možná sedm miliónů lidí, si nikdo netroufá odhadnout. Stavbu nové lanové dráhy od začátku provází rozpor mezi představou ochranáři a politiky. Ekology strašily obavy z konce ve světě jedinečného ekosystému na úbočí Sněžky. "Stavba nové lanové dráhy v masívu Sněžky nepřipadá v úvahu," tvrdili donedávna ochranáři.