Hlavní obsah

V Bratislavě se otevírá vysoká škola módy

Novinky, Eva Dvořáková

Od září letošního roku budou moci na tříleté bakalářské studium v Bratislavě v oboru Produktový manažer pro módní marketing a design nastoupit zájemci o práci v módním průmyslu. Pobočka úspěšné francouzské školy Mod’Spe Paris kromě jiného slibuje studentům praxe u prestižních módních značek.

Foto: Mod'Spe Paris

Úspěšná francouzská škola Mod’Spe Paris otvírá pobočku v Bratislavě.

Článek

Mod’Spe Paris Central Europe je pobočkou francouzské vysoké soukromé školy, která otevře své brány těm, kteří by se rádi uplatnili v oblasti módy.

Podle ředitele školy a předsedy Francouzské federace dámské konfekce Daniela Wertela má studium na této škole za cíl „vyškolit talenty a profesionály, kteří budou schopni zvládnout marketingové i obchodní strategie v odvětví módy a designu“.

Důležitá pozice na módním poli

Zároveň ale Wertel upozorňuje, že ze studentů nebudou módní návrháři nebo snad tvůrci módních trendů, ale ti, kteří kreativní tým vedou a sledují módní trendy. Škola funguje na principu „fashion business school”, což znamená, že kombinuje marketing a management.

Úspěšnost a procento uplatnění studentů, kteří získají diplom, je 85–90 %. Prezident školy na tiskové konferenci v Bratislavě řekl, že pokud student po absolvování školy okamžitě nezíská práci v oboru, většinou pokračuje ve vzdělávání a zaměstnání získá později.

Uplatnění studenti ve Francii nezískávají jen na poli módy, věnují se mimo jiné i kosmetickému průmyslu, výrobě parfémů a designu.

Stáže u Diora i Hermèse

Výuka probíhá duálně, to znamená, že kombinuje denní studium se studentskými výměnnými pobyty a stážemi v módních domech a podnicích.

„Praktické zkušenosti a také propojení teorie s praxí je pro vzdělávání na naší škole velmi důležité,“ říká Fabrice Raoul z Mod’Spe Paris.

Všechny předměty budou probíhat v angličtině. I proto se přijímací řízení zaměřuje na písemný test a rozhovor v angličtině. To by mělo prověřit, zda je uchazeč schopen výuku v cizím jazyce absolvovat.

„Škola je v úzkém kontaktu s módními společnostmi zvučných jmen, což studentům umožní získat potřebné znalosti v přímém propojení s potřebami na trhu práce.“

Odborná praxe bude probíhat i u módních gigantů, mezi které by mimo jiné měly patřit módní domy Christian Dior, Hermès, The Kooples, Paul & Joe, La Halle, Jennyfer Pimkie a další. Praxe vždy trvá od dvou do čtyř měsíců, a to v každém roce studia.

Škola cílí na anglicky mluvící studenty

A proč zrovna Bratislava? Silvia Paveková z Mod’Spe Paris říká, že jedním z několika důvodů byla i potřeba rozšíření kapacity. Pařížská škola už prý tyto možnosti pokrýt nedokázala. Z počátečních osmi žáků se dopracovali až na 200 studentů ročně.

„Jsem přesvědčená, že Bratislava má nejen unikátní polohu ve středu Evropy, ale i dokonalou atmosféru a pozitivní, přátelský přístup k tomu, aby přilákala anglicky hovořící studenty.“

Dodává také, že tato vysoká škola pokrývá každý aspekt ze světa stylu a módy. Zejména i proto by měla být většina přednášejících z módního oboru, výjimkou by neměly být i mezinárodní osobnosti. Jaká zvučná jména ale budou v Bratislavě přednášet studentům, na tiskové konferenci bohužel nezaznělo.

Školné hrazeno studenty

Prestižní soukromou vysokou školu si budou studenti hradit sami. Částku 7850 eur musí uhradit ve dvou splátkách.

Netradiční není jen duální forma studia, ale také to, že slovenská pobočka svým žákům umožní dostudovat na Mod’Spe Paris ve Francii.

„Cílem naší školy není ve studentovi zakotvit myšlenku, že bude jednou pracovat u Diora, nicméně i to je možné,” řekl Wertel. Dodal také, že i menší a ne tolik lukrativní značky mohou člověku nabídnout prestižní zaměstnání a velmi uspokojující zázemí pro vykonávání práce v módním průmyslu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám