Hlavní obsah

Moderní ženy se nestydí využívat služeb prádelen a mandloven

Ač se zdá, že mandlování, vypínání krajkových deček a napínání záclon patří do doby minulé, opak je pravdou. Navzdory záplavě techniky v domácnostech se prádelny, čistírny a mandlovny těší značnému zájmu klientů. Kromě čistého prádla nabízejí osobní přístup i novou filozofii služeb. Během mandlování si můžete dát kávu či zasurfovat na internetu.

Foto: Profimedia.cz

Mnoho žen se ani v dnešní době nestydí využívat služeb prádelen. Kromě čistého prádla totiž nabízejí osobní přístup i novou filozofii služeb.

Článek

"Lidé si informace předávají a klientela se pořád drží. Hodně záleží na kvalitě práce a komunikaci se zákazníky," řekl Václav Polášek z pražské mandlovny a prádelny U Bočana. Podle něj tvoří zakázky z domácností zhruba polovinu náplně.

"Objevují se i požadavky na napínání deček. Lidé ale poslední dobou stále častěji využívají praní. Zjišťují, že je to pro ně mnohdy výhodnější než prát, věšet, sušit a žehlit doma," vysvětlil. Podle něj roli hraje čas a pohodlí zákazníků.

Surfování, kávička nebo televize

Zkrátit si chvíli při čekání na čisté prádlo si mohou zákazníci surfováním na internetu, sledováním satelitní televize nebo posezením v baru. Tyto vymoženosti mají například samoobslužné prádelny, které se v poslední době prosazují na českém trhu. Malé rodinné prádelny si zákazníky získávají šetrným přístupem k textilu i osobním kontaktem s klientem.

"V současné prádelně není ani horko, ani vlhko. Prádlo přitom sušíme klasicky na šňůrách. Sušičky, zejména starší typy, lámou vlákno a textil se rychleji opotřebovává," popsal moderní provoz v prádelně Polášek. Velký pokrok je podle něj zejména v pracích prostředcích, které jsou šetrnější než v minulosti. "

Perou méně domácnosti i hotely

Podle Jany Görlichové z pražské Pradlenky Jana se ale na zájmu o tyto služby odrazila současná finanční krize. "Lidé šetří. Zákazníci, kteří chodili pravidelně každých čtrnáct dní, se objevují jednou za dva měsíce. Lidé zanedbávají prádlo. Praní vnímají jako druhořadou věc," naoko si postěžovala. Podle ní je menší zájem také z restaurací a dalších provozoven, které služby prádelen tradičně využívají.

Podle ní se mění složení textilu v domácnostech. "Na damaškové povlečení si potrpí spíš starší lidé. Většinou se používá krepové a klasická prostěradla nahradila napínací froté," uvedla. Přesto ale ložní prádlo tvoří prý většinu zakázek.

Napínání deček je spíše specialita malých regionálních prádelen, které se specializují na kroje. "Kulmování", tedy žehlení peřinek pro novorozeňata je rarita, kterou moderní hospodyňky prakticky ani neznají.

V kurzu jsou i samoobslužné čistírny

Služeb rodinných provozoven využívají matky s malými dětmi, důchodci i pracovně vytížení lidé. Mladí lidé, studenti nebo turisté si oblíbili spíše samoobslužné prádelny, které jsou v Praze mimo jiné součástí luxusních nákupních galerií.

Mezi spokojené zákazníky jedné z nich prý patří takové osobnosti jako španělský král Juan Carlos, herec Tom Cruise nebo členové kapely Rolling Stones. Službami moderní provozovny Laundryland údajně nepohrdnou ani přední čeští politici.

Reklama

Výběr článků

Načítám