Hlavní obsah

Na tankodromu číhá mnoho pastí

Novinky, Radek Malina, Trier

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

TRIER

Tři rychlostní zkoušky Německé rallye jsou jedinečné. Konkurenci by těžko hledaly v celém šampionátu. Jsou situovány do vojenského prostoru Baumholder, který ještě stále z části slouží jako tankodrom. Jezdci tyhle erzety proklínají, fanoušci milují. Těžko by hledali atraktivnější podívanou.

Foto: Lucie Zikmundová

Rodina v mělnické porodnici v den odjezdu domů. Ondřej Synek s manželkou Pavlou, dcerou Alicí a synem Matyášem.

Článek

Povrch zde vytyčených měřených úseků je vskutku jedinečný. Střídají se zde dlažební kostky, betonem zpevněné úseky, panely, asfalt a šotolina. Cesty na mnoha úsecích lemují metrové betonové bloky, v Česku často používané pro dělení dálničních tahů.

"Je to hrozně nebezpečné," zavrtí hlavou Didier Auriol, Francouz ve službách Škody Motorsport, který už něco zažil. V Německu však startuje poprvé a pro tohle nemá pochopení. "Vždyť se kolem toho řítíme v rychlosti hodně přes sto kilometrů," krčí rameny bývalý mistr světa.

Mnoho skoků

Pořadatelé nachystali jezdcům v Baumholderu 35,42 km dlouhý úsek na pátek, v sobotu absolvují posádky na tankodromu shodně dva úseky o délce 34,02 km. "Tohle budou erzety, na kterých se bude rozhodovat. Strašně rychle se tam opotřebovávají pneumatiky, je nesmírně důležité jet s citem, ale současně dostatečně razantně," podotýká Sébastin Loeb, pilot Citroënu a loňský vítěz soutěže.

Na posádky a jejich týmy čeká na Německé rallye 22 náročných rychlostních zkoušek.

Situaci navíc komplikuje mnoho skoků, jež v těchto prostorách nechybí. "Kdybych pedál na horizontu sešlápl na podlahu, zřejmě bych auto zlomil," přiznává Miroslav Jandík, jedoucí s Mitsubishi Lancer ve skupině N, že je nutno jet velmi obezřetně. Mnohdy navíc následuje krátce po doskoku zatáčka lemovaná velkými balvany. "A takových pastí je na trati spousta," kroutí hlavou Roman Kresta, jezdec stáje Bozian Racing, jedoucí s Peugeotem 206 WRC.

"Po každé rovině tam něco číhá. Je potřeba mít rozpis zcela precizně zpracovaný, jinak se snadno můžete dostat do problémů," přitakává Tibor Cserhalmi, slovenský pilot Fordu Focus, jemuž "noty" čte Čech Jaroslav Palivec.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám