Článek
„Je zde hrozba technické závady,” vysvětlil agentuře TASS rozhodnutí úřadů zástupce ředitele regionálního úřadu pro dopravu a infrastrukturu Dmitrij Kirsanov. Vyšetřovatelé pracují se třemi teoriemi, co nehodu 15. listopadu způsobilo: nepřízeň počasí, pochybení pilota a technický problém.
Podle meteorologů v době, kdy letoun se sedmi pasažéry zmizel z radaru a zřítil se do lesa, panovaly dobré povětrnostní podmínky. Stalo se tak na konci více než 800 kilometrů dlouhé trasy z Chabarovsku do města Nelkan, údajně jen 1200 metrů od přistávací dráhy na cílovém letišti. Neštěstí přežila jen čtyřletá holčička. [celá zpráva]
Přístroje pořizující záznamy o provozu letadla při pádu nebyly poškozeny, vyšetřovatelé je budou dále analyzovat.
Model Let L-410 Turbolet byl vyvinut ještě v dobách Československa.
Kromě Khabarovsk Airlines jej v Rusku pro regionální dopravu využívá další necelá desítka leteckých společností.