Hlavní obsah

V Německu se dohodli na předčasném ukončení stávky, vlaky se rozjedou dřív

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Německé dráhy Deutsche Bahn (DB) a odbory strojvedoucích GDL se dohodly na předčasném ukončení stávky, která měla původně trvat do pondělního večera. O mzdových sporech budou dále jednat.

Foto: Michael Robert, ČTK

Ilustrační foto

Článek

Nákladní vlaky se rozjedou v neděli večer a osobní doprava se vrátí k běžnému jízdnímu řádu od noci na pondělí, informovala ČTK s odvoláním na své zdroje. Stávka ochromila dopravu nejen v Německu, ale narušila i železniční spojení s Českem, od středečního rána byly zrušeny tisíce spojů.

Podle německých médií se Deutsche Bahn a odbory GDL dohodly na tom, že nejméně do 3. března žádná další stávka nebude, napsal web německého deníku Die Welt. Mezitím má pokračovat vyjednávání. Němečtí strojvůdci za lepší mzdy a pracovní podmínky stávkují opakovaně.

Stávka na železnici v Německu propukla naplno. Ovlivní i spoje s Českem

Evropa

Stávku zahájili v úterý večer strojvedoucí nákladních vlaků, od středy se k nim přidali i jejich kolegové z osobní dopravy. Protest chtěli odboráři původně ukončit v pondělí v 18:00, podle nového ujednání s DB se ale v neděli v 18:00 vrátí do práce nákladní strojvedoucí a od pondělních 02:00 budou opět pracovat i strojvůdci osobních vlaků.

Podpora veřejnosti je malá

I přes návrat k běžnému jízdnímu řádu musí v pondělí cestující podle DB počítat s možnými výlukami, které budou souviset s postupným obnovováním provozu. V případě nákladní dopravy, která se rozjede v neděli večer, bude návrat k normálnímu provozu trvat několik dní, dodaly dráhy.

Kvůli sporu o mzdy a lepší pracovní podmínky stávkují strojvedoucí od listopadu už počtvrté. Odbory GDL požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně pro pracovníky ve směnném provozu se zachováním plné mzdy, zvýšení měsíční mzdy o 555 eur (zhruba 13 650 Kč) a také jednorázovou kompenzaci 3000 eur (73 400 Kč) kvůli inflaci. DB nabízejí zkrácení pracovní doby na 37 hodin týdně, větší snížení hodinového závazku již podmiňují snížením mzdy. Podle DB si strojvedoucí ročně vydělají včetně příplatků a bonusů 45 000 až 56 000 eur.

Z nedávné sondáže institutu YouGov vyplynulo, že pochopení pro stávku nemá 59 procent lidí a že na straně železničářů je jen třetina Němců. Výrazně hůře dopadla telefonní anketa zpravodajské televize n-tv, v níž stávku negativně hodnotilo až 90 procent respondentů.

Německou železnici opět ochromí stávka strojvedoucích, potrvá šest dní

Evropa

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám