Hlavní obsah

Táto Vláďo, ať není válka. Vystrašená mládež na webu oslovuje Putina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Náctiletí, dospívající a dospělí z generace Z zveřejňují na sociálních sítích TikTok a Instagram příspěvky o napětí mezi Ruskem a Ukrajinou a někteří apelují na ruského vůdce Vladimira Putina, kterého oslovují "Vladdy Daddy" (táto Vláďo), aby nerozpoutal válku.

Foto: Reuters

Ruský prezident Vladimir Putin

Článek

Uživatelé sociálních sítí zanechali v posledních týdnech tisíce komentářů u příspěvků na neoficiálních účtech ruského prezidenta Putina na Instagramu. Společnost Meta Platforms si ale není vědoma toho, že by Putin byl nějak oficiálně zastoupen na Facebooku a Instagramu.

Přezdívka „Vladdy Daddy“, která může mít i sexuální konotace, se stala populární na internetu kolem roku 2016, alespoň podle databáze memů Know Your Meme.

Generace Z, jak vědci označují lidi narozené od konce 90. let zhruba do roku 2012, zahrnuje Hanku, dvanáctiletou dívku ze Slovenska, která se o memu dozvěděla a na TikToku napsala: "Vladdy Daddy, prosím, žádnou válku...“

"Já a moji přátelé jsme hráli vadí nevadí a dali mi za úkol to napsat," řekla v telefonickém rozhovoru Hanka, která požádala, aby byla představena jen křestním jménem.

Situace je vážná, tuší děti

Šestnáctiletá Lena, která žije v Polsku, meme na Twitteru kritizovala. "Lidé, kteří žijí daleko a vidí to jen jako meme nebo vtip, by si z toho neměli dělat legraci, protože situace je vážná," řekla Lena, která v telefonátu také žádala o identifikaci jen podle svého křestního jména.

Uvěříme, až uvidíme. Ukrajina zpochybňuje slova o stahování ruských vojsk

Zahraniční

TikTok nereagoval na žádost o komentář k tomu, zda existují nějaké důkazy o koordinovaném chování s cílem uvést lidi v omyl, poznamenal Reuters a dodal, že u mnoha zpráv a videí není uvedeno, odkud jsou zveřejňovány.

TikTok je podle výzkumné společnosti MediaScope jednou z nejpopulárnějších platforem sociálních médií v Rusku s měsíčním dosahem na více než 40 milionů lidí.

Reklama

Výběr článků

Načítám