Článek
Podle gubernátora Amurské oblasti Vasilije Orlova bylo na palubě 49 osob, z toho šest členů posádky. Zřítil se poté, co se podruhé snažil přistát na letišti ve městě Tynda. Jeho trosky našli asi 16 kilometrů od letiště v zalesněné oblasti. Ruská státní agentura TASS uvedla, že leteckou katastrofu nikdo nepřežil.
Podle TASS bylo letadlo téměř 50 let staré, vyrobeno bylo v roce 1976. V roce 2021 mu pak byl prodloužen certifikát letové způsobilosti do roku 2036.
Ruské záchranné složky uvedly, že pracují s verzí, že za havárii mohla chyba posádky během snížené viditelnosti při přistání. BBC nicméně napsala, že další verzí je technická chyba stroje.
Podle britské stanice měl přesně tento stroj již čtyři technické problémy od roku 2018. I tak ale mohl dále létat, protože za ně Rusové nemají alternativu. Letecká společnost Angara má ve svých službách ještě deset těchto letadel.
Telegramový kanál Astra doplnil, že stroje An-24 a An-26 měly často technické potíže mimo jiné kvůli tomu, že Rusové zavřeli závod v Rostově na Donu, kde se opravovaly jejich motory.
✈️🚨 Angara was allowed to fly on scrap metal — and killed 49 people
— NEXTA (@nexta_tv) July 24, 2025
The crashed An-24 plane had already been involved in four aviation incidents since 2018, according to Russia’s aviation authority. It had been in service since 1976 — nearly 50 years.
In 2024, Reuters reported… https://t.co/CppxeGqTQE pic.twitter.com/vkDf5ctSF7
Agentura Reuters uvedla, že asi stovka těchto letounů regionálních linek měla být v současné době vyřazena z provozu, většina v roce 2024. Kvůli nedostatku nových se je ale dopravci snaží udržet ve vzduchu co nejdéle.
Kdy dojde k jejich obměně, není jasné. Agentura totiž píše, že je má nahradit letoun Ladoga, jeho masová produkce ale nezačne dříve než v roce 2027.