Hlavní obsah

Europoslance Ouzkého podezírají, že v europarlamentu lobbuje za Porsche

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Europoslanec Miroslav Ouzký (ODS) vypracoval návrh zákona na omezení hluku v silničním provozu. Ekologičtí aktivisté ho v této souvislosti obvinili, že ve skutečnosti lobbuje ve prospěch firmy Porsche. Ouzký sice přiznal, že použil tabulku od této automobilky, odmítl ale, že by prosazoval její zájmy, uvedl server EuroAktiv.

Foto: Archiv, Právo

Europoslanec Miroslav Ouzký

Článek

S obviněním přišla ekologická organizace Transport & Enviroment, která se obává, že limity se nezpřísní dostatečně.

U tabulky přiložené k dokumentu ale organizace zjistila, že jde o tabulku, kterou vyrobil Hans-Martin Gerhard, vedoucí oddělení, které se v automobilce Porche zabývá hlučností aut.

Motory těchto aut jsou přitom mnohem hlučnější než vozů jiných značek. EuroAktiv připomíná, že Ouzký v europarlamentu proslul tím, že jezdí ve voze Porsche Panamera.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Porsche Panamera

„Pokud je tvrzení této skupiny správné, je potřeba to prozkoumat,“ řekla stínová zpravodajka tohoto zákona Judith Merkiesová.

Přesné limity se stále neví

Ouzký návrh rozeslal 7. září. Ekologové si všimli a ihned se ozvali proti ustanovení, jak se mají snižovat hlukové limity. Vadí jim velmi pomalý postup, například nákladním autům by limit klesl o čtyři decibely a na zavedení by výrobci měli čas do roku 2024. Pomalu by se podle kritiků snižoval i u aut osobních.

Přesné znění limitů se zatím vyjednává. Transport & Environment ale soudí, že europoslanci příliš vycházejí vstříc automobilkám, které jsou samozřejmě proti snižování limitů. "Poslanci by měli tyto jednostranné kompromisní pozměňovací návrhy odmítnout a ujistit se, že návrh povede ke zpřísňování a a ne uvolnění limitů hlučnosti," uvedl zástupce Transport & Enviroment Greg Archer.

Tabulku jsem doplnil svými návrhy, brání se Ouzký

Ouzký obvinění, že lobbuje za Porsche odmítá. Přiznal, že vyšel z tabulky, kterou měl od firmy Porsche, proto je její původ uveden v jejích „vlastnostech“. Sám ale do ní prý doplňoval jiné údaje, které mimo jiné vycházely i od Transport & Environment.

"Kdokoli se podívá na čísla obsažená v kompromisním návrhu, okamžitě pozná, že čísla obsažená v tabulce ani zdaleka neodpovídají představám firmy Porsche. Data v tabulce jsou skutečným širokým kompromisem odrážející postoje nejrůznějších aktérů, tedy i organizace Transport & Environment," uvedl poslanec pro ČTK.

EuroAktiv připomíná i Ouzkého angažmá v kauze elektronických zdravotnických knížek IZIP. Právě Ouzký s Milanem Cabrnochem byli jejich spoluzakladateli a jsou nadále zastánci tohoto projektu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám