Hlavní obsah

Boeingu po startu odpadlo okno a část trupu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Piloti společnosti Alaska Airlines museli nedlouho po startu nouzově přistát, Boeingu 737-9 MAX vypadlo po startu okno a část trupu, která se používá jako dveře pro nouzový východ. K incidentu došlo v pátek, letadlo vzlétlo z letiště v americkém Portlandu a nouzově přistálo na stejném místě. Stroj se 180 lidmi na palubě mířil do Ontaria v Kalifornii. Nikomu se nic nestalo.

Foto: Kyle Rinker, Reuters

Chybějící okno a část boční stěny letadla Boeing 737-9 MAX na letišti v Portlandu

Článek

Boeing 737-9 MAX přistál 35 minut po vzletu, informuje BBC. K incidentu došlo v pátek odpoledne, letadlo stihlo vystoupat do téměř pětikilometrové výšky. Stroj byl v provozu teprve dva měsíce.

„Ačkoli je tento typ události vzácný, naše posádka byla vyškolena a připravena situaci bezpečně zvládnout,“ uvedla společnost Alaska Airlines ve svém prohlášení. „Vyšetřujeme, co se stalo, a jakmile budou k dispozici další informace, podělíme se o ně,“ dodala společnost Alaska Airlines v krátkém prohlášení.

Vedení firmy také uvedlo, že dočasně uzemní všech svých 65 letadel stejného typu, aby mohly být provedeny kontroly. Společnost Boeing informovala, že o incidentu ví a „pracuje na shromáždění dalších informací“.

Okno se nacházelo v zadní části trupu za motorem a křídlem v místě, které některé aerolinky využívají jako nouzový východ. Alaska Airlines však tento východ nevyužívá. Po odpadnutí panelu trupu s oknem v kabině klesl tlak a vypadly kyslíkové masky.

Boeing 737 MAX na černé listině

Letouny Boeing 737 MAX se dostaly na černou listinu v roce 2019 po dvou tragických nehodách těchto strojů v Indonésii a v Etiopii, při nichž zahynulo 346 lidí. Výrobce pak musel dočasně přerušit provoz všech strojů daného typu, do vzduchu se směly vrátit teprve po roce a půl.

Jako problém se ukázal systém řízení letu, kvůli kterému byl výrobce nucen provést úpravy. Stroje tak nemohly do vzduchu 20 měsíců, což je nejdelší taková pauza v dějinách komerčního letectví.

Letišti Praha v husté mlze nefungovala meteorologická stanice. Letadla raději přistávala jinde

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám