Hlavní obsah

Další malér Boeingu. Letadlu se ve vzduchu poškodilo křídlo

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká letecká společnost United Airlines musela v pondělí předčasně ukončit svůj let ze San Franciska na západním pobřeží USA do Bostonu na východním pobřeží. Kvůli poškozenému křídlu přistál Boeing 757-200 se 165 cestujícími v Denveru v centrální části země.

Kvůli poškozenému křídlu přistál boeing namísto Bostonu v DenveruVideo: Kevin Clarke, AP

 
Článek

Jeden z pasažérů, kterého citoval server ABC News, řekl, že si právě nasadil sluchátka a začal podřimovat, když se letadlo začalo třást. „Najednou jsem ucítil prudké vibrace, jaké jsem předtím nikdy nezažil,“ řekl Kevin Clarke, který poškozené křídlo později zachytil skrz okénko na mobilní telefon.

Jeden z pilotů po chvíli prošel uličkou paluby, načež se vrátil do kokpitu a oznámil, že letadlo bude odkloněno do Denveru. Jako důvod uvedl „menší poškození pravého křídla“.

Pan Kevin zůstal podle svých slov nejprve v klidu, když sám pilot věřil, že letadlo je dost dobré na to, aby mohlo ještě letět. Pochybnosti začal mít pasažér ale ve chvíli, kdy se boeing dostal do turbulencí.

Potvrzeno. Vypadlý panel v boeingu vůbec nebyl přišroubovaný. Chybějí zaměstnanci

Amerika

Kevin začal křídlo opakovaně kontrolovat, dokud se nerozhodl, že už se na to nemůže dívat. „Začal jsem se modlit, abychom měli turbulence už za sebou,“ uvedl.

Stroj nakonec bezpečně přistál v Denveru, kde si cestující týž den přestoupili do jiného letadla, které je dopravilo do Bostonu.

U poškozeného boeingu technici konstatovali, že pravé křídlo má poškozenou lamelu. Jde o pohyblivý panel na hraně křídla používaný během vzletu a přistání. Co poškození křídla způsobilo, není zatím jasné. Případ vyšetřuje Federální úřad pro letectví (FAA).

K incidentu došlo v době zvýšené nervozity veřejnosti poté, co minulý měsíc během letu vypadl Boeingu 737 MAX 9 společnosti Alaska Airlines nad Oregonem panel zaslepující nouzový východ, což vedlo k dekompresi. Příčinou byly chybějící šrouby.

Výrobce se potýká s poškozenou reputací po problémech se stroji 737 MAX. Dvě letadla tohoto typu se zřítila v Indonésii a v Etiopii v letech 2018 a 2019 kvůli vadnému senzoru, jenž dodává údaje automatickému systému stabilizace letu MCAS. Stroje téměř dva roky nesměly létat.

Letadlo v Bělehradu si při startu rozpáralo bok o zařízení na ranveji

Evropa

Reklama

Výběr článků

Načítám