Hlavní obsah

Horák: Čekám od Babiše podobný billboard, jako měl Zeman

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Závěrečnou fázi kampaně před prvním kolem prezidentské volby zvládl lépe Petr Pavel než Danuše Nerudová, míní expert na volební marketing Jakub Horák, který ve volebním studiu Novinek zhodnotil závěrečné kampaně kandidátů. Horák očekává, že do druhého kola vstoupí Andrej Babiš s výraznější kampaní, dosavadní výkon jeho týmu považuje za nevýrazný.

Jakub Horák ve studiuVideo: Novinky

 

Reklama

Článek

Danuši Nerudové podle Horáka docházel dech v závěrečné fázi kampaně, kdy se dostala do defenzivní pozice, kdy musela obhajovat kauzu spojenou s Mendelovou univerzitou.

Naopak u Petra Pavla vidí jako výhodu, že se se škraloupem v podobě komunistické minulosti dokázal vypořádat už před několika měsíci a v závěru kampaně už ho řešit nemusel. Na voliče podle Horáka mohlo také zapůsobit klidné a rozvážné vystupování, které bývalý generál v kampani zvolil.

„Vystupování Petra Pavla s klidem a flanelovou košilí dotváří model toho chlapíka do nepohody, na kterého se můžete spolehnout,“ popsal. Během rozhovoru také prozradil, že generála ve výslužbě volil.

Nevýrazná kampaň

Dosavadní kampaň Andreje Babiše zhodnotil Horák ve volebním studiu jako nevýraznou. Předpokládá, že bývalý premiér do ní naplno vystoupí až před druhým kolem. Předvolební strategii bývalého premiéra přirovnal ke strategii, kterou zvolil před pěti lety stávající prezident Miloš Zeman.

Živě: Volební studio po uzavření volebních místností 14.1.2023Video: Novinky

Horák očekává, že Babišův tým v rámci kampaně před druhým kolem volby přijde s podobným inzerátem, jako byl před pěti lety billboard Miloše Zemana spojující jeho protikandidáta Jiřího Drahoše s uprchlíky.

„Kdyby to volební štáb Andreje Babiše neudělal, tak mě zklame, protože neodvádí svoji práci. Očekávám nějaký billboard, kde bude něco o bídě a chudobě, protože jiným způsobem není možné voliče zaktivovat,“ zmínil.

Pavel začal mobilizovat voliče do druhého kola

Prezidentské volby

Bývalému premiérovi do karet podle Horáka nehrálo ani počasí, kdy Česko zažívá neobvykle teplou zimu.

„Pro Andreje Babiše by bylo lepší, kdyby tady mrzly matky samoživitelky a nad svíčkou rozehřívaly led, protože přestane téct voda. Navzdory nárůstu cen energií se situace pomalu klidní, cena plynu je o 15 procent vyšší, než byla před válkou, cena benzínu se také zklidnila a to pro Andreje Babiše není dobrá zpráva. Hlavním tématem jeho kampaně je ekonomika, o tom, jak to dělá vláda špatně, a chce z volby udělat referendum o vládě Petra Fialy,“ dodal.

Zprošťující rozsudek v kauze Čapí hnízdo může podle něj Babišovi pomoci zejména během debaty s protikandidátem v druhém kole. „Nebude možné v debatě volat, že trestně stíhaný kandidát nemůže být prezidentem. Ta kauza se táhne od roku 2017, většinu lidí rozhodnutí v této kauze neovlivní,“ uvedl.

Bašta nevybaštil Babiše

Otázka padla i na vzájemné pošťuchování mezi Petrem Pavlem a Danuší Nerudovou, kteří mají podobné voliče. „Vneslo to určitou dynamiku do kampaně. V jednu chvíli modely ukazovaly, že vede Petr Pavel i Danuše Nerudová, a bylo reálné, že jeden z nich vyhraje a druhý bude třetí,“ popsal. Dodal, že většina hlasů se v druhém kole přesune k druhému ze zmíněných kandidátů.

Za zajímavý označil výsledek kandidáta SPD Jaroslava Bašty, který mohl ubrat část elektorátu Andreje Babiše. „Vidíme, že ani v Ústeckém kraji a v těchto baštách Baštismu Bašta nevybaštil Andreje Babiše,“ komentoval odborník na volební marketing průběžné výsledky.

Reklama

Výběr článků

Načítám