Hlavní obsah

SPD dominuje v médiích i na sítích, ukazují data. Pomáhá mu vyhraněná rétorika

Okamurovo hnutí za poslední dva týdny na sociálních sítích posbíralo 36,7 procenta ze všech zmínek o politických stranách. Data, která shromáždil projekt Mediální obraz, ukazují, že v závěru předvolební kampaně SPD dominuje také v tradičních médiích. Oslovení odborníci se shodují, že hnutí získává více pozornosti a reakcí díky prezentaci vyhraněných a emocionálních témat.

Článek

„Zatímco v předvolebních průzkumech bojuje hnutí SPD o třetí příčku se STAN, optikou mediální přítomnosti vítězí,“ popsal Marek Steiger ze společnosti Mediaboard, která provozuje web MedialniObraz.cz a sleduje přítomnost stran v médiích.

SPD se mezi 10. a 24. zářím týkalo přes 4300 zmínek v tradičních médiích, tedy v tisku, na zpravodajských webech či v televizi a rádiu.

Celkem Mediální obraz za stejné období eviduje ve zmíněných médiích na 25 tisíc zmínek o relevantních politických stranách, SPD si tak připsala 17,6 procenta z nich. V těsném závěsu je STAN, o třetí příčku bojují ANO, Piráti a Stačilo!. Teprve za nimi je trojkoalice Spolu s 12,8 procenty.

Ještě výraznější je náskok SPD na sociálních sítích. „Hnutí si s obrovským přehledem ukouslo 37 procent všech zmínek. Spolu na druhém místě získalo 19 procent, což představuje asi 40 000 zmínek a polovinu zisku SPD,“ přiblížil Steiger.

Karel Komínek z Institutu politického marketingu a politolog Jan Kubáček se shodují, že hnutí těží ze sázky na kontroverzní témata, která budí ve společnosti emoce. „Tomio Okamura naprosto vědomě vybral hraniční témata a hraniční způsoby propagace, aby se o něm psalo a mluvilo,“ uvedl Kubáček.

Okamura poutá pozornost křovinořezem

Že SPD budí kontroverze, může dokládat i „sentiment“ článků, tedy jestli je jejich tón pozitivní, negativní, nebo neutrální. Stejně jako ANO, Stačilo! a STAN má SPD přes polovinu negativně laděných článků.

Výběr článků

Načítám