Hlavní obsah

Šéfové podporují hraní počítačových her v práci

Kariéra, E. Straka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Těžko byste našli někoho pracujícího u počítače, kdo si v průběhu pracovního dne nikdy nezahrál třeba solitaire. Firmy to nerady vidí, proto se představa, že by tato činnost nadřízeným nevadila, zdá čirou utopií. Ale přesto už existují firmy, v nichž nejenže hraní her v pracovní době nevadí, ale je dokonce ze strany vedení podporováno.

Článek

V těchto firmách se objevil nový trend, založený na výzkumech produktivity pracovníků. Do odpočinkových místností, kde se doposud konzumovala jen káva nebo nějaká ta svačinka, nechávají firmy na své náklady instalovat videohry. A to vše proto, že chtějí zlepšit atmosféru ve firmě ale také – světe div se – zvýšit pracovní produktivitu svých zaměstnanců.

Nejvíce pochopitelně fandí hraní videoher v pracovní době šéfové firem, jež tyto hry vyvíjejí. Ví totiž, že zaměstnanci, kteří hry znají jako hráči, budou usilovně pracovat na jejich zdokonalování. Ale to je na trhu práce příliš úzká skupina.

Důkazem, že tato strategie funguje v mnohem širším měřítku, je fakt, že v roce 2006 americký herní průmysl vydělal na počítačových hrách 12,5 miliardy dolarů. A rozhodně nejde jen o hry pro teenagery. Velmi oblíbenou on-line hrou je například Bookworm (tedy něco jako „knihomol“), kterou pro tříbení mysli údajně hrají i osmdesátileté jeptišky.

Relaxace při hře = soustředění při práci

Možná se díváte na povolení a podporu hraní her v pracovní době značně skepticky, protože oblastí byznysu vaší firmy nejsou počítačové hry. Ale podpora hraní videoher v pracovní době není jen o prosperitě společnosti, ale také o tom, jak se cítí její pracovníci.

V různých zahraničních průzkumech osmdesát procent respondentů prohlásilo, že když si v pracovní době zahrají nějakou videohru, lépe se po jejím skončení soustředí na práci. A sedmdesát dva procent z nich potvrdilo, že si tímto způsobem odbourávají stres.

Bude joystick nový zaměstnanecký benefit?

Fotografie herní místnosti se také dají velmi dobře využít při náboru potencionálních zaměstnanců. Toto lákadlo totiž zabírá nejen u mladší generace, ale i u starších lidí, kteří předtím žádnou herní zkušenost neměli. Kromě toho, firemní herna není jen výborný náborový nástroj, ale také perfektní místo pro neformální komunikaci mezi spolupracovníky.

Nebyl by to ale český člověk, aby ho nenapadlo zneužití těchto výhod na úkor práce. Zaměstnavatelé mají obavu, že když videohry povolí, budou jimi zaměstnanci trávit podstatnou část dne. Směrnice, upravující pobyt v herně zřejmě nic nevyřeší. Pokud se zaměstnanci v Česku nenaučí poskytnuté výhody pouze využívat a ne zneužívat, zřejmě se něčeho jako je relaxační herna nikdy nedočkají.

Reklama

Související témata:

Související články

Počítačové hry pomáhají hubnout

Novodobé počítačové hry, které do obývacích pokojů přinesli kouzelníci z japonského Nintenda, pomáhají lidem hubnout. Hráči totiž musí při digitálním zápolení...

Výběr článků

Načítám