Hlavní obsah

Pokračuje příprava duálního vzdělávání a nového technického předmětu

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Duální vzdělávání v Česku se zřejmě opět o něco přiblížilo. Ministr školství Robert Plaga (ANO) s ministrem průmyslu Karlem Havlíčkem (za ANO) připravují změny, v blízké době má v gesci MŠMT vzniknout Rada pro odborné vzdělávání. Bude mít za cíl rozšiřování prvků duálního vzdělání a jejich koordinaci v regionech. Na vybraných ZŠ se navíc testuje nový předmět.

Foto: Roman Vondrouš, ČTK

Ministr školství Robert Plaga (druhý zleva) a ministr průmyslu Karel Havlíček (třetí zleva) na ilustračním snímku

Článek

Kraje by měly hrát v systému duálního vzdělávání (jednoduše řečeno: teorie ve škole, praxe ve firmách) klíčovou roli tak, aby bylo možné navázat na již někde zavedenou praxi a vzájemně si napříč ČR předávat zkušenosti z Moravskoslezského kraje či z Kraje Vysočina, kde to již odborníci zkoušeli.

Studenti jsou pro mnohé firmy hlavním zdrojem zaměstnanců. Pomoci může duální vzdělávání

Věda a školy

Pomoci s koordinací podpory duálního vzdělávání v regionech má plánovaná Dohoda o spolupráci, která má blíže definovat role jednotlivých aktérů na místní úrovni. Ministři o ní chtějí v nejbližší době jednat se zástupci krajů.

Zároveň chce resort školství a další partneři pracovat na tvorbě takzvaných standardů pracovišť pro duální vzdělávání, aby spolupráce mezi školami a firmami byla jednodušší.

Inspirace z Německa

„Vnímám to jako další příspěvek pro zvýšení atraktivity a kvality odborného vzdělávání,“ řekl po schůzce ministr školství Plaga.

Obsah nového předmětu technika se přizpůsobí podmínkám ve školách, tvrdí MŠMT

Věda a školy

„Duální vzdělávání je ve vyspělých zemích světa běžné, inspirovat se můžeme například v Německu i na Slovensku. U nás se o něm 20 let bohužel jen mluvilo, teď už nabývá konečně konkrétní podoby. Dostatek technicky zdatných lidí, kteří už ve škole získají potřebnou praxi, je přitom základním předpokladem úspěchu inovativních technologických projektů,“ prohlásil vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Havlíček.

Připomněl, že na vybraných základních školách od loňského září již pilotně funguje předmět jménem Technika. Některé z nich by měli oba ministři navštívit. Uvidíme, jestli a jak se to osvědčí.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám