Hlavní obsah

Mladé zaměstnance získají ti zaměstnavatelé, kteří je osloví jejich řečí

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Do produktivního věku se v současné době dostává generace, která je nejaktivnější na sociálních sítích. Využívá je tedy i při hledání pracovních příležitostí. Proto výrazně narůstá i význam moderních komunikačních prostředků při náboru zaměstnanců. A nejde už zdaleka pouze o profesní síť LinkedIn nebo Facebook.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Podle nedávného průzkumu mezi HR manažery využívá při hledání práce sociální sítě u nás téměř 55 % zájemců, velká většina především profesní síť LinkedIn. Personalisté zde často hledají potenciální zaměstnance.

Sociální sítě při hledání zaměstnání využívají nejčastěji zájemci v oblasti IT, technologických firem a bankovnictví, personalisté na nich nejčastěji hledají specialisty, ať už v technických oborech, nebo se specifickými jazykovými znalostmi.

Facebook se nejčastěji využívá pro netradiční oslovení zájemců o zaměstnání, jeho důležitost při náboru zaměstnanců potvrzuje třetina firem.

„Firmy, které chtějí zaujmout mladé talenty, musejí komunikovat jejich řečí,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.cz.

„Podoba náboru nových lidí se v současné době mění. Hlavně proto, že kvalifikované mladé zaměstnance hledá mnoho firem. Zejména progresivní technologické firmy svá náborové aktivity směřují na Facebook, LinkedIn a další sociální sítě.“

Tréninková aplikace

Jedním z nových projektů je Jobventura. Jedná se o nástroj určený zejména pro mladé lidi, kteří se připravují na svůj první pracovní pohovor. Jde o „tréninkovou“ aplikaci, díky které je možné prožít pohovor očima uchazeče a zjistit, na co je třeba se připravit.

Její forma usnadní lepší vstřebání informací, upozorní na to, co je v rámci pohovoru důležité, a na co si dát pozor. Tyto závěry mohou zvýšit uchazečovu připravenost a odolnost, odstraní případné chyby i nervozitu.

„Projekt je určen mladým lidem, kteří čerstvě vstupují na trh práce. Snaží se jim usnadnit tento nelehký krok a připravit je na první pracovní pohovory. Interaktivní forma uchazeči o práci přímo napoví, na co si konkrétně má dát při pohovoru pozor a kde jsou jeho silné stránky,“ shrnul Marek Gešo z firmy Accenture.

Reklama

Související témata:

Související články

Na pohovor přijďte včas a mluvte k věci

Hledáte-li práci nebo chcete změnit zaměstnání, pak se zdá, že momentálně je pro vaše záměry ten správný okamžik. Situace na pracovním trhu je totiž pro...

Ke kariéře není vysoká škola vždy potřeba

Mladí lidé mají o svém pracovním uplatnění specifické představy, mají i konkrétní požadavky. V dnešní době se střetává představa rodičů s představou mladých...

Výběr článků

Načítám