Hlavní obsah

Kampaň na podporu rozvoje ředitelů škol se zaměří na zvyšování jejich kvalifikace

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Na podporu rozvoje ředitelů škol a zvyšování jejich kvalifikace se zaměřuje nová kampaň Vedeme školu, kterou spustil Národní pedagogický institut (NPI). Jejím cílem je mj. upozornit na náročnost pozice ředitele a zdůraznit téma pedagogického vedení. Součástí kampaně je web, na kterém najdou zájemci informace o vzdělávání, kurzech i příklady toho, jak může vedení škol fungovat dobře.

Foto: Envato Elements

Ilustrační foto

Článek

V tiskové zprávě o tom ve čtvrtek informoval za NPI jeho mluvčí Radek Melichar.

Zátěž ředitelů mateřských a základních škol v Česku nepedagogickými činnostmi je enormní, uvedla studie, kterou představili tento týden zástupci Vysoké školy ekonomické/ VŠE v Praze a Partnerství pro vzdělávání 2030+.

Podle expertů je administrativní zátěž českých ředitelů nejvyšší v Evropské unii. V průměru tráví ředitelé mateřských a základních škol nepedagogickými činnostmi 30 hodin týdně, uvedli.

Zátěž ředitelů MŠ a ZŠ v Česku nepedagogickými činnostmi je enormní, upozorňuje expert

Věda a školy

Součástí nové kampaně je informační web, kde zájemci najdou například kurzy, které by jim měly pomoci s rozvojem činností a dovedností spojených se řízením školy, nebo vzdělávací materiály a manuály. Zájemci na webu najdou i doporučení, jak pracovat ve školách s umělou inteligencí, nebo rozhovory s řediteli z různých úrovní škol.

Lídr školy

Zájemci se mohou přihlašovat třeba do programu Lídr školy, který byl pilotně spuštěn v roce 2022. Jeho cílem bylo podle NPI zdůraznit a podpořit roli ředitele jako vedoucího pedagogického procesu.

Kurz je určen především pro začínající ředitele a zástupce ředitele nebo pro učitele, kteří se na roli ředitele školy připravují. Zaměřuje se i na rozvoj znalostí a dovedností ředitelů v legislativě, bezpečnosti, zdravotnické problematice a organizaci.

„Program by měl připravit ředitele a ředitelky škol na roli vizionáře školy a zároveň jim nabídnout co největší paletu inspirace pro rozvoj vlastních manažerských dovedností a seberozvoje. Studium je nově vystavěno jako dvouleté, kdy v rámci časové dotace 250 hodin prezenční výuky nabídne účastníkům dostatečný prostor pro kvalitní vzdělávání,“ řekla manažerka projektu Lídr školy Kristýna Sovinská.

Nižší plat než podřízení? O funkci ředitele školy není valný zájem

Věda a školy

Dalším kvalifikačním programem je Ředitel manažer, který má podle NPI komplexně připravit nastupující ředitele.

Zaměřuje se na manažerské základy řízení, znalosti pracovního práva, školských právních předpisů, finančního řízení školy nebo plánování a organizace školy.

Zapojení AI do výuky mohou učitelům usnadnit nové materiály od Člověka v tísni

Věda a školy

Reklama

Výběr článků

Načítám