Hlavní obsah

Veletrh Czech Raildays 2018 byl v Ostravě zahájen

Novinky, Josef Zajíc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V úterý byl slavnostně zahájen Mezinárodní veletrh drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays 2018. Veletrh se koná na nákladovém nádraží poblíž hlavní nádraží v Ostravě.

Foto: Josef Zajíc

Ostrava 20.6.2018 Veletrh Czech Raildays 2018byl zahájen 19.6.2018

Článek

19. ročník Mezinárodního veletrhu drážní techniky, výrobků a služeb pro potřeby železniční a městské kolejové dopravy Czech Raildays 2018 zahájil hlavní manažer veletrhu Stanislav Zapletal.

Přítomné členy 203 zúčastněných vystavujících firem a návštěvníky veletrhu přivítal generální ředitel Českých drah Pavel Krtek, generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jiří Svoboda, Ivo Moras, vedoucí odboru dopravy a chytrého regionu hejtmanství Moravskoslezského kraje a Lukáš Semerák, radní Magistrátu města Ostravy. Po přestřižení pásky se návštěvníci a zájemci o kolová vozidla rozešli po rozlehlém areálu nákladové nádraží v Ostravě.

Okolo desáté hodiny prezentoval ředitel Dopravního podniku Ostrava a.s. Daniel Morys spolu s ředitelem společnosti CEO Stadler Praha s.r.o. Bohumírem Kráčmarem novou tramvaj Tango NF2 nOVA, která bude postupně zaváděna do provozu na tramvajových tratích v Ostravě.

Společnost Stadler uzavřela s Dopravním podnikem Ostrava smlouvu na dodávku 40 tramvají. Objednané vozidlo vychází z osvědčeného typu Tango. Je nízkopodlažní a přizpůsobené ostravským podmínkám. „Tramvaj stále mohou vidět Ostravané při zkušebních jízdách," konstatoval ředitel dopravního podniku Daniel Morys.

Salónní vůz

Návštěvník veletrhu Czech Raildays 2018 má možnost až do 21. června si prohlédnout Salonní vůz prezidenta republiky z roku 1930.

Interiér vozu je dílem pražského architekta Alberta Jonáše. Vůz byl k užívání předán 7. března 1930 v den 80. narozenin prvního prezidenta Československa T.G. Masaryka, který vůz nejčastěji používal. Vůz použili několikrát i prezidenti Václav Havel a Václav Klaus.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám