Hlavní obsah

Ve španělském letovisku budou jezdit plzeňské trolejbusy

Novinky, Alena Lochmannová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Škoda Electric začne s výrobou trolejbusů pro španělské historické město a turistické letovisko Castellon.

Foto: Škoda Transportation

Škoda Electric začne s výrobou trolejbusů pro španělské historické město a turistické letovisko Castellon.

Článek

Španělská provincie Castellon leží na středomořském pobřeží, přičemž v samotném hlavním městě této oblasti, Castellón de la Plana, žije na 170 tisíc obyvatel.

Kontrakt byl uzavřen na šest moderních dvanáctimetrových nízkopodlažních vozidel, na jejichž produkci se bude zásadním způsobem podílet právě plzeňská společnost.

„Trolejbusy jsou navržené v řešení metrostyle. Jedná se o charakteristický futuristický design a aktuální trend uplatňovaný u trolejbusů i autobusů v západní Evropě. Čelo trolejbusu je podobné svým vzhledem tramvaji a zbytek vozidla je moderní verze klasické trolejbusové karosérie,” uvedl obchodní manažer Škody Electric Pavel Kuch.

Finálním dodavatelem vozidel bude sice společnost Solaris, ale kompletní montáž se bude odehrávat ve výrobním závodě Škody v Plzni. Trolejbusy určené pro Castellon mají dvanáctimetrové nízkopodlažní provedení. Zajímavostí je, že Škoda Electric pro tato vozidla dodá i elektrovýzbroj se speciálními bateriemi pro nezávislý pojezd. Vozidla tak budou moci jezdit i v místech, kde není elektrické vedení.

Konečným zákazníkem je soukromý španělský regionální provozovatel trolejbusů a autobusů Autos Mediterraneo S.A. Trolejbusy z Plzně jsou určené pro zbrusu novou linku, která už brzy spojí univerzitu a centrum města s přímořskou částí.

„Škoda Electric letos plánuje vyrobit více než 300 trolejbusů. Jedná se o trojnásobek výrobní kapacity společnosti z minulého roku. Kromě Castellonu zamíří české trolejbusy do lotyšské Rigy, slovenské Bratislavy, maďarského Szegedu a také do několika bulharských měst, například do Sofie nebo Burgasu,” dodal Karel Majer, ředitel divize Trolejbusy společnosti Škoda Electric.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám