Článek
Již od počátku letošního června budou mít cestující tokijského metra možnost vyzkoušet chování nových inovovaných podvozků instalovaných na stávajících vagonech metra. Veřejnosti to v pondělí 14. února sdělil manager korporace Sumitomo Fumio Honbe.
Tokijské metro patří k nejstarším podzemním drahám na světě. Svůj provoz začalo již v roce 1927 a jeho dnešní délka je 232 kilometrů. Tokio bylo pátou metropolí na světě, která tento dopravní prostředek zavedla - hned po New Yorku, Londýně, Moskvě a Paříži.
Metro má 10 tras a 154 stanic a denně přepraví více než 9 milionů cestujících. Zajímavou je i skutečnost, že se v metru propojují služby státních a soukromých železnic, které si na rozdíl od ČR nekonkurují, ale úspěšně se doplňují.
Vzhledem k rozsahu metra a frekvenci přepravy působí jak na soupravy, tak i na prostředí velká zátěž. Kolaps metra by totiž znamenal nejen pro Tokio, ale i přilehlé oblasti ekonomickou katastrofu, protože 60 % pracovníků cestuje do zaměstnání z přilehlých oblastí.
Společnosti se zaměřily na možnost jak prodloužit životnost a zároveň zvýšit efektivitu stávajících souprav. Vzhledem k dlouholeté bohaté praxi v oboru se zaměřily po důkladné analýze na osy, resp. nápravy vagonů, které patří k nejvíce zatěžovaným a nejčastěji opravovaným komponentům souprav.
Za využití nejnovějších poznatků a výsledků vlastního výzkumu přišly obě společnosti s řešením využití otočných či natáčecích náprav (jak zobrazuje ilustrace). Zajímavostí je, že po automobilech a tramvajích je to první aplikace této technologie v metru na světě.
Nové řešení s sebou nese řadu výhod od snížení spotřeby a hladiny hluku, přes vyrovnanější provoz až po snížení objemu opotřebování kol, podvozků, ale i samotných kolejí.

Trasy Tokijského Metra

Dveře se zavííííírají