Hlavní obsah

Prodejní centrum ustoupí výstavbě nového dopravního terminálu

Novinky, Vlastimil Langer, PhDr.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V souvislosti s přípravou výstavby nového dopravního terminálu se začne zásadně měnit vzhled zlínského autobusového nádraží.

Foto: Vlastimil Langer, PhDr.

Prodejní centrum určené k demolici.

Článek

„V první polovině letošního roku bude odstraněno prodejní centrum, takzvané Ekofarma či parník, které se nachází podél nadjezdu v Gahurově ulici vedoucího na sídliště Jižní Svahy,“ informoval tiskový mluvčí zlínského magistrátu Zdeněk Dvořák.

Budova prodejního centra byla už od svého vzniku navržena jako stavba dočasná. Na odstranění se nyní dohodl její majitel s městem, které je vlastníkem pozemku a jedním z investorů výstavby dopravního terminálu.

„Odstranění budovy zajistí její majitel nejpozději ke konci června roku 2017. V návaznosti na to ukončí svou činnost v tomto objektu i provozovatelé nebytových prostor,“ sdělil náměstek primátora Patrik Kamas, který za radnici vedl jednání.

Nový dopravní terminál vznikne v návaznosti na modernizaci a elektrifikaci železniční trati Otrokovice – Zlín – Vizovice. Urbanistická studie počítá s jeho umístěním v prostoru současného autobusového nádraží, kde budou postaveny tři nové objekty, tzn. výpravní budova vlakového nádraží, budova autobusového nádraží a objekt, jenž bude sloužit komerčním účelům.

Výpravní budova vlakového nádraží bude nově umístěna v linii s novou budovou UTB a nabídne i dostatečný počet parkovacích míst pro odstavení vozů a následné využití služeb vlakového nebo autobusového dopravce. Plocha autobusového nádraží se oproti nynějšímu stavu zmenší a vznikne zde výpravní budova se zázemím pro cestující. Uvolněný prostor bude využit pro stavbu nového komerčního objektu, který bude s výpravní budovou spojen podchodem.

„Díky modernizaci a elektrifikaci železniční trati získá Zlín přímé a rychlejší spojení s dalšími městy a obcemi. Současné rozmístění autobusového a vlakového nádraží, včetně návaznosti na ostatní druhy městské dopravy, neodpovídá požadavkům 21. století a to nemluvíme o vzhledu, který je poplatný době svého vzniku. Nádraží bývá vstupní branou do města a tak by mělo i odpovídajícím způsobem vypadat,“ konstatoval Patrik Kamas.

Příprava výstavby dopravního terminálu je společným projektem města Zlína a společnosti Bent Holding, která vlastní autobusové nádraží. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám