Hlavní obsah

Casanova dorazil do Divadla na Orlí. Operu v premiéře uvedl nový soubor

Novinky, Michal Rapco

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Premiérou opery Trautzl, ve které dorazí Casanova na zámek do Duchcova, se ve čtvrtek 29. října v brněnském Divadle na Orlí uvedl nový herecký soubor 2-15.

Foto: Martin Foretník
Článek

Casanova dorazí na duchcovský zámek, kde si ho pro sebe vyhradí rodina hraběte. Místní dámy jsou tím ovšem uraženy a vymyslí si pomluvu - hraběti namluví, že Casanova měl pletky s jeho ženou a důkazem má být negližé, které nosí u sebe - takto začíná děj nové opery, kterou pro divadelní soubor 2-15 napsal Jan Zástěra. 

„Jak se soubor s mou operou popasoval, jsem viděl až na generální zkoušce. Musím uznat, že se jim to povedlo,” pochvaloval si Zástěra. 

Hru zpracovala režisérská dvojice David Kříž a Renata Fraisová. „Je to pro nás první opera, kterou jsme v našem čerstvě založeném souboru uvedli. Rádi bychom i do budoucna soubor rozvíjeli s vlastní tvorbou,” plánuje Kříž. 

„Na únor chystáme operu Peřiny od Jiřího Najbara. Každé divadlo ale potřebuje své prázdniny a výdech, takže proto ho uvedeme až v první části příštího roku,” prozradila režisérka Fraisová. S uvedeným první hry byla spokojená, podle ní kromě spokojenosti publika také důležitý prožitek i samotných herců. „Častokrát jsem se bavila i za ně,” dodala Fraisová. 

Divadelní soubor 2-15 je nová hudebně-divadelní platforma, která si klade za cíl sdružovat a podporovat mladé literáty, hudební skladatele a interprety za účelem tvorby v oborech opera, činohra, tanec a dalších scénických žánrech. Stěžejním zájmem souboru je opera se zaměřením výhradně na autorské operní premiéry současné skladatelské generace.

Operní tituly vznikají na původní libreto a v rámci skladatelského přístupu jsou komponovány v rozsahu od inspirace historickými kompozičními technikami až po absolutní volnost experimentu. Snahou Divadla 2-15 není tvořit konkurenci či alternativu současným divadlům, ale podporovat především vznik nových hudebně-dramatických titulů, kterými mohou skladatelé, inscenátoři a interpreti promlouvat k současnému publiku.

Reklama

Výběr článků

Načítám