Hlavní obsah

Z náhrdelníků přešel na dudlíky. A stal se miliardářem

Novinky, vpl

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poslyšte příběh o chudém chlapci, který se proslavil. A protože se odehrává v současnosti, jeho hlavní postavou není bystrý snaživec, který zprvu lidem čistil boty a pak se vyšvihl na majitele železnic a oceláren. Kanaďan Darrel Cavens (41) vsadil na fenomén, o němž se šušká, že zlaté časy má už pozvolna za sebou: na slevový portál.

Foto: www.zulily.com

Server začal nejprve s dětským oblečením, hračkami a potřebami pro děti.

Článek

Cavens se nenarodil do kolébky s erbem a všechno si musel vydřít. Otrkal se v Microsoftu, Starwave či u on-line prodejce šperků Blue Nile, mezi jehož hlavní trháky patří perlové náhrdelníky a prsteny zhotovované „na míru“ jemenskými zlatníky. Tam také dospěl do bodu, kdy se rozhodl, že udělá něco pro sebe.

„Toužil po vlastním obchodě. A protože se jako ryba ve vodě pohyboval v internetovém marketingu, zbývalo jen vykolíkovat si vlastní – v tomto případě doslova – zlatonosný pozemek,“ uvedla Joan Crowdeová, analytička marketinkových trendů, v listě The Wall Street Journal.

Nakonec si zvolil cílovou skupinu ochotnější utrácet víc než jiné: maminky s malými dětmi. Zjistil totiž, že dokážou vydat nemalé peníze, obzvlášť pokud si za ně pořídí kvalitní a značkové zboží.

Odhaluje nabídku do budoucna

Jeho server Zulily.com začal nejprve s dětským oblečením, hračkami a potřebami pro caparty. Posléze přibral i doplňky, kosmetiku.

K pronikavému úspěchu ho však vynesl jiný nápad – slevové kupóny. Svou strategii, jak na to, přirovnal k šachové partii. „Vyplatí se připravit si tři čtyři tahy dopředu,“ vysvětluje. „Díky promyšlené struktuře nákladů dosahuje Zulily zisku, a navíc prodává špičkové zboží se slevou,“ poodhalil tajemství úspěchu Mark Miller, analytik firmy William Blair and Co.

Sharon Kingleyová (28) si slevy na webu nemůže vynachválit. „Je to báječné. Nejenže si objednám všechno, co právě potřebuji, ale dozvím se i nabídku na další dny,“ netají se spokojeností.

Do kapsy strčil i Facebook

To, že Cavens vsadil na správnou kartu, se prokázalo v plné síle loni v říjnu, kdy vrhl akcie své firmy na burzu. „Jen se po nich zaprášilo,“ vylíčil Miller.

Od uvedení na burzu akcie povyskočily o 63 procent na devět miliard dolarů (179 mld. korun). Protože Cavens vlastní 17 procent akcií, internetový portál pro maminky se mu přičinil o 1,4 miliardy dolarů (27,8 mld. korun).

Cavens překonal dokonce i Marka Zuckerberga (29) a jeho Facebook. A nejen to – ke svému triumfu potřeboval daleko méně času. Stejně jako Zuckerberg uvedl akcie s cenou 38 dolarů za kus. Facebook i Zulily se dnes obchodují zhruba za 60 dolarů za každou akcii.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám