RECENZE: Leona Lewisová udělala jenom jeden krok. Druhý chybí

Londýnská rodačka Leona Louise Lewisová vydala své první album Spirit v roce 2007. Následovaly další tři, na nichž se tu a tam odkláněla od své charismatické interpretace r’n’b skladeb a kladla důraz na jejich popovější vyznění. S novinkou I Am ale takříkajíc bouchla do stolu a rozhodla se být taková, jaká být na hudební scéně chce.

Leona Lewisová vydala již pět alb.

Nová deska je tedy nový začátek. Leona Lewisová vyhlásila konec kompromisům, stejně tak prezentaci skladeb, za nimiž si stoprocentně nestojí, i cestování z jedné vydavatelské stáje do druhé. V jejím životě už prostě není prostor pro zbytečné nahrávky, které jen tak prošumí a nikoho nezasáhnou, jako to bylo v případě desky Christmas, With Love z roku 2013.

Rozhodnutí, které Lewisová před vydáním novinky avizovala, je hezké, což o to. Problém však je, že v žánru britské podoby r’n’b už toho na čtyřech předchozích albech řekla dost, a možná dokonce všechno, co měla na srdci. Pravda, na žádnou svou minulou desku nenapsala tolik písniček sama, ovšem na této autorsky těžila z toho, co předvedla v minulosti.

Obal nového alba I Am.

Navíc není na novince žádná extra výrazná písnička. Lewisová především předestřela své hlasové možnosti, pracuje s barvou zpěvu, představuje se v různých interpretačních polohách, které s r’n’b souvisí, výborně si nazpívala vokály, nicméně to vše je použito v písních, které postrádají silný melodický motiv.

Kolekce I Am tak nabízí to nejlepší z jejího hlasového rejstříku, rozhodně ale nenabízí to nejlepší z rejstříku autorského. Deset písniček jen tak prošumí a nic po nich nezbude. Nic, co by charakterizovalo nové odhodlání britské zpěvačky. Proto bude muset onen druhý krok, jenž by měl za rozhodnutí nedělat v hudbě kompromisy následovat, udělat s příštím albem.

Leona Lewis: I Am
Universal Music, 35:38