RECENZE: Krásně barevný svět Imeldy May

V Dublinu narozenou písničkářku Imeldu May je těžké zařadit tak, abychom na to mohli sázet i s jejími dalšími nahrávkami. Začínala v jazzově-swingové formaci Blue Harlem, s níž natočila několik desek. Své první sólové album nahrála už v roce 2003. Byl to začátek její sólové kariéry.

Imelda May je hvězdou irské hudební scény.

V roce 2009 byla po dvaceti letech první irskou interpretkou, která se s albem Love Tattoo (2008) dokázala dostat na první místo národní prodejní hitparády. Porazila tehdy i Bruce Springsteena a od té doby se doma těší veškeré umělecké i osobní vážnosti. Během své kariéry vystupovala na jednom pódiu s U2, Erikem Claptonem, Van Morrisonem, Jeffem Beckem, Davidem Gilmourem a dalšími.

Imelda May se ve skutečnosti jmenuje Imelda Mary Highamová. Je jí devětatřicet let a na své v pořadí čtvrté desce Tribal, která nedávno vyšla, se pohybuje na ploše rozprostírající se mezi rockabilly a blues. V písničkách lze ale zaslechnout i vlivy popu, punk rocku (písnička Round The Bend), country i jazzu, evidentní jsou pak vlivy zpěvaček Billie Holiday, Dinah Washington a královny rockabilly Wandy Jacksonové.

Obal alba Tribe.

Album Tribal má širší stylový záběr než předchozí nahrávka Mayhem (2010), na níž byl nosným tématem styl rockabilly. Imelda May se evidentně cítí dobře ve všech polohách, které na nové desce vyzpívává. Má silný hlas, a byť není zpěvačkou s nápadně velkým rozsahem a ve vyšších polohách se objevuje „rockerská“ nakřáplost, její výkon je spolehlivý a k vybraným stylovým ingrediencím pasující.

Tribal je album, které má spád. Skvěle se bude poslouchat při dlouhé cestě autem, protože je v něm zakódována svoboda jako životní názor. Spoutaná totiž Imelda May není zhola ničím.

Imelda May: Tribal
Universal Music, 40:25