Článek
Už na začátku expozice je jasné, že návštěvník bude mít co do činění s originálním tvůrcem.
Fotografická koláž na překližce Zkušební tablo s portréty 60.–80. let 20. století je příkladem toho, jak si Jasanský umí pohrávat s obrazem a jak ho dokáže prolínat i vytvářet neotřelé kontexty.
V centru obrazu doslova trčí obnažená anonymní ženská ňadra. A kolem nich krouží jako satelity podobenky herce Miloše Kopeckého, zpěváka Karla Zicha nebo císaře českého hard rocku (jak sám sebe tituluje) Františka Ringo Čecha.

Už z tohoto díla je jasně patrné, že autor má rád plasticitu a i „placatou“ fotografii chápe jako trojrozměrnou skulpturu.
To je nejlépe vidět na instalaci Divák, která prolíná klasickou fotografii, sochařství a videoart. V centru dění trůní lidská postava ve velikosti jedna ku jedné s televizní obrazovkou místo hlavy.
Figurativní tvorbu autor naplno rozvíjí u dvojice plastik Odlitek (1984), hliníkových odlévaných odlitků z cyklu Hlavy (1984-1987) či obrazů – kovolistů ze stejného cyklu (1982-1983). Tady se Jasanského přístup ke skulptuře podobá designu, který stanovil sochař Karel Nepraš.

Ukázka obalů gramodesek, které autor vytvořil.
Organizátoři expozice návštěvníky samosebou neochudili ani o klasickou fotografickou tvorbu. Kurátor Pavel Vančát autora dokonce nazval dělníkem časopisů a obalů gramodesek.
Jako ukázka nejlépe poslouží plakát s booklety alb hrdinů pop music druhé poloviny 20. století (mimo jiné Heleny Vondráčkové, Michala Davida či „rudého Elvise“ Deana Reeda). Mnohem zajímavější je však série černobílých momentek 20 let Violy, mapující dění na této divadelní scéně od 60. do 90. let.
I tady je patrné, že autor koncipuje dané snímky spíše coby barokní obrazy než jako obyčejnou fotku. Jako příklad lze uvést tu, na níž je v druhém plánu v šerosvitu herec Zdeněk Štěpánek, zatímco v tom prvním jsou planoucí voskové svíce.
Jako určitý bonus působí na výstavě projekt Podepsané fotky (1965-2015), tedy série snímků slavných i obyčejných lidí, které Pavel Jasanský ve svém životě potkal. Střídají se jako projekce na plátně.
Mezi nejzajímavější patří třeba spisovatel Josef Škvorecký nebo muž v černém – country bard Johnny Cash (hrál v Československu roku 1978).
Syn Pavla Jasanského, konceptuální fotograf Lukáš, který se na retrospektivě podílel, uvedl, že cílem expozice bylo ukázat vše zásadní, co jeho otec vytvořil. Ta jej prezentuje coby osobnost s mnoha výtvarnými talenty, významně experimentující s vizuálním projevem.