Hlavní obsah

Opera pražského Národního divadla chystá sedm premiér

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sedm nových titulů přislíbil divákům umělecký ředitel Opery Národního divadla a Státní opery v Praze Per Boye Hansen. Premiéry prvních tří se odehrají během ledna v režii tří zahraničních osobností. Již 8. ledna mělo ve Stavovském divadle premiéru nové nastudování Mozartovy opery Cosi fan tutte.

Foto: Zdeněk Sokol

Kateřina Kněžíková (vlevo) ztvární Fiordiligi v opeře Cosi fan tutte v režii Tatjany Gürbacy.

Článek

Na scénu Státní opery se vrátí dílo Richarda Wagnera operou Bludný Holanďan, kterou nastuduje norský režisér a scénograf Ole Anders Tandberg, premiéra je určena na 20. ledna.

A 28. ledna bude mít na scéně Národního divadla premiéru inscenace Janáčkovy opery Káťa Kabanová v nastudování v Evropě renomovaného španělského režiséra Calixta Bieita, který má k Janáčkově hudbě úzký osobní vztah a operu hodlá uvést v jednom tahu bez pauzy, aby se neztratil dramatický tah Kátina emotivního příběhu.

V březnu se diváci mohou těšit na novou inscenaci Bizetovy Carmen. Scénickou podobu jí dá německý režisér Grisha Asagaroff, známý ze spolupráce s předními německými i rakouskými operními domy. A milovníci repertoárových trvalek se v květnu dočkají i nové Prodané nevěsty v režii Alice Nellis.

Již před covidovou pandemií zahájil operní soubor první scény projekt Musica non grata, rozvržený do let 2021–2024, který divákům hodlá představit skladatele, jejichž díla nacistický režim odsoudil jako „zvrhlou hudbu“ a jejich autory pak k internaci a smrti ve vyhlazovacích táborech.

Nejbližšími tituly tohoto cyklu budou Věčný zvuk skladatele Franze Schrekera, který do Prahy přijede nastudovat nekonvenční ruský operní i činoherní režisér Timofej Kuljabin. Premiéra je určená na březen. Po Kátě Kabanové se v červnu vrátí do Prahy režisér Calixto Bieito, aby nastudoval operu Erwina Schulhoffa Plameny, která je osobitou adaptací Mozartova Dona Giovanniho.

„V rámci cyklu Musica non grata se vracíme k tradici Prahy dvacátých a třicátých let, která byla městem, kde se střetávaly česká, německá a židovská kultura a v tom nejlepším slova smyslu se prolínaly a ovlivňovaly. Publiku tak nabízíme unikátní tituly doplněné o setkání a besedy s inscenačními týmy a specializovanými workshopy,“ zdůraznil Per Boye Hansen.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám